٣٤٠ خاخام از کنگره آمریکا درخواست کردند توافق با ایران را تصویب کند

© Flickr / Ben Piven340 خاخام از کنگره آمریکا درخواست کردند توافق با ایران را تصویب کند
340 خاخام از کنگره آمریکا درخواست کردند توافق با ایران را تصویب کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
340 خاخام جامعه یهودیان آمریکا پیام حاوی درخواست تصویب توافنامه هسته ای با ایران از مجالس نمایندگان و سنای کنگره ایالات متحده را امضا کردند .

به گزارش روزنامه واشینگتن پست، اکثریت امضا کنندگان این پیام جزو خاخام های خواستار اصلاحات در آئین یهودیت هستند.
در پیام خاخام ها گفته می شود:" صلح خواهی برای یهودیان یک وظیفه مهم دینی است. توافقتنامه با ایران پیروی آمریکا از حل صلح آمیز را مورد تاکید قرار می دهد. ما در رابطه با خطر ناشی از برنامه هسته ای ایران ساده لوح نیستیم اما توافق را انتخاب می کنیم چون این بهترین گزینه برای تامین امنیت آمریکا، اسرائیل و تمام جهانیان است".
امضا کنندگان همچنین می نویسند نماینده بخش بزرگی از یهودیان آمریکا هستند و خواهان رد کردن این احساس هستند که گویا رهبران یهودیان آمریکا به اتفاق آرا مخالف توافق حاصله با ایران می باشند.
تهران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) روز 14 ژوئیه در وین به توافق تاریخی درباره حل و فصل مساله هسته ای چندین ساله ایران رسیده و مذاکرات بسیار بغرنج آنها به انعقاد طرح جامع اقدامات مشترک منجر گردید که اجرای آن باعث لغو کامل تحریم های اقتصادی و مالی شورای امنیت سازمان ملل ، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала