تا به حال 18 سناتور آمریکایی از توافق هسته ای با ایران حمایت کرده اند

© Photo / Ttarasiukارائه طرح قانونی تمدید ده ساله تحریمات آمریکا علیه ایران در کنگره
ارائه طرح قانونی تمدید ده ساله تحریمات آمریکا علیه ایران در کنگره - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو سناتور دموکرات آمریکایی دیگر، جان تستر از ایالت مونتانا و ال فرانکین از ایالت مینسوتا روز پنج شنبه اعلام کردند در رای گیری ماه سپتامبر امسال در کنگره از توافق حاصله درباره برنامه هسته ای ایران حمایت خواهند نمود.

تستر ضمن اعلام این مطلب گفت:" من مطمئن هستم که نیروهای مسلح و سرویس های اطلاعاتی ما بطور خستگی ناپذیر مراقب ایران خواهند بود. آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز به نظارت فعال خواهد پرداخت" و تامید کرد به این ترتیب آمریکا بیشتر از هر زمانی از سال های 70 میلادی امکان کنترل ایران را به دست خواهد آورد.
سناتور فرانکلین گفت:" این توافقنامه ایده آلی نیست " اما ثمربخش ترین روش برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای طی 15 سال آینده است.
به این ترتیب تا به حال 18 سناتور آمریکایی از توافق هسته ای با ایران ابراز حمایت کرده اند. مخالفان جمهوری خواه توافق هسته ای با ایران برای جلوگیری از تصویب این توافق و رفع وتوی رئیس جمهور باید حداقل 34 رای به دست آورند.
تهران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) روز 14 ژوئیه در وین به توافق تاریخی درباره حل و فصل مساله هسته ای چندین ساله ایران رسیده و مذاکرات بسیار بغرنج آنها به انعقاد برنامه جامع اقدامات مشترک منجر گردید که اجرای آن باعث لغو کامل تحریم های اقتصادی و مالی شورای امنیت سازمان ملل ، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала