داعش توجه خود را معطوف استخدام نفر در قفقاز و آسیای میانه می کند

© AFP 2023 / Tauseef MUSTAFAداعش توجه خود را معطوف استخدام نفر در قفقاز و آسیای میانه می کند
داعش توجه خود را معطوف استخدام نفر در قفقاز و آسیای میانه می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) در آینده نزدیک استراتژی استخدام اعضای جدید برای صفوف خود را تغییر داده و این فعالیت را از کشور های عربی به قفقاز، کشور های آسیای میانه و اندونزی منتقل می کند.

به گزارش خبرگزاری روسی "ریانووستی"، در گزارش اداره کل احکام دینی مصر ضمن اعلام این مطلب گفته می شود اعضای جدید داعش برای خرابکاری در سراسر جهان اسلام از جمله مصر مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
کارشناسان مصری در توضیح می نویسند استخدام هواداران قفقاز، کشور های آسیای میانه و اندونزی برای داعش بسیار آسان خواهد بود چون مسلمانان زیادی در این مناطق زندگی می کنند که با ایئولوژی افراط

«کشور اسلامی» ( داعش) - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
گروه «دولت اسلامی» ( داعش) یکی از خطرات عمده برای جهان است
 گرایانه داعش آشنا نبوده و پیشاپیش به اعتماد به واعظان و مبلغان عرب متمایل هستند".

کارشناسان مصری ضمنا تاکید می کنند هدف داعش ایجاد "خلافت" در قفقاز، کشور های آسیای میانه و اندونزی نیست بلکه می خواهد در این مناطق افراد جدید را به صوف خود جلب کند. در گزارش منتشره در مصر گفته می شود"هدف داعش کمافی السابق گسترش اراضی تحت کنترل خود در خاور نزدیک است".
داعش پس از آنکه اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
داعش بطور منظم "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان، مسلمانان مخالف خود و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала