ظریف با رییس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد

© REUTERS / Ahmed Saad ظریف با رییس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد
ظریف با رییس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در سفر به سوریه، با بشار اسد رییس جمهور این کشور دیدار و با وی در باره روش های حل و فصل بحران سوریه گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری "سانا"، ظریف در نشست خبری پس از این دیدار، گفتگوهایش با بشار اسد را مفید توصیف کرد و گفت: "این مذاکرات بر حل بحران سوریه متمرکز بوده است".
وزیر خارجه ایران گفت: "وقت آن فرا رسیده است که کشورهای همسایه و دیگر بازیگران به واقعیت ها توجه کرده و خواسته های مردم سوریه را بپذیرند و برای مقابله با تروریسم و افراطی گری در منطقه باهم همکاری کنند".

به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه، محمد جواد ظریف را در این سفر همراهی می کند.

پیشتر عبداللهیان اعلام کرده بود که ایران طرح پیشنهادی اصلاح شده خود برای حل بحران سوریه را به دبیر کل سازمان ملل متحد ارائه می کند. وی جزئیات طرح صلح را فاش نکرده ولی گفت این طرح "پس از نجام رایزنی های دقیق میان تهران و دمشق به دبیر کل سازمان ملل متحد ارائه خواهد شد". با این حال بعضی رسانه ها می نویسند که در این طرح بر اصلاح قانون اساسی سوریه، تشکیل دولت وحدت ملی و انجام انتخابات تحت نظارت بین المللی تاکید شده است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала