امضای قرارداد 107 میلیون یورویی ایران و ارمنستان در زمینه انتقال برق

© Fotolia / peerawat444امضای قرارداد 107 میلیون یورویی ایران و ارمنستان در زمینه انتقال برق
امضای قرارداد 107 میلیون یورویی ایران و ارمنستان در زمینه انتقال برق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران و ارمنستان صبح امروز قرارداد ساخت خط سوم انتقال برق دومداره ۴۰۰ کیلوولتی را امضا کردند که خطوط برق رسانی دو کشور را به یکدیگر پیوند خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری "مهر"، این قرارداد استراتژیک برقی بین شرکت صانیر ایران و های‌ون ارمنستان به ارزش تقریبی بیش از ۱۰۷ میلیون یورو امضا شد. با امضای این قرارداد برقی که قرار است در مدت ۲۴ ماه اجرا شود، پیش بینی می شود حجم مبادلات برقی ایران و ارمنستان به بیش از سه برابر افزایش یابد.
خط سوم انتقال برق دومداره ۴۰۰ کیلوولتی جدید بین ایران و ارمنستان ۲۷۵ کیلومتر طول دارد که قرار است تمامی مراحل تامین کالا و تجهیزات، ساخت، نصب، راه اندازی توسط پیمانکاران و سازندگان ایرانی انجام شود.
حدود ۷۰ درصد منابع مالی این طرح انتقال برق توسط بانک توسعه صادرات ایران و ۳۰ درصد آن توسط شرکت صانیر بین الملل ایران تامین خواهد شد.
از سوی دیگر پیش بینی می شود با احداث این شبکه جدید برق، حجم مبادلات برقی بین ایران و ارمنستان از ۳۰۰ مگاوات فعلی به حدود یکهزار مگاوات افزایش یابد، ضمن آنکه حدود ۷۰ درصد از مسیر ساخت این خط جدید انتقال برق در مناطق کوهستانی و صعب العبور احداث خواهد شد.
یکی از مهمترین مزیت های بهره برداری از این خط جدید انتقال برق در کنار توسعه مبادلات برقی ایران و ارمنستان، اتصال شبکه برق ایران به کشورهای گرجستان و روسیه است که زمینه انتقال و ترانزیت برق بین کشورهای مختلف حوزه قفقاز را فراهم می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала