اوباما رفتار خود نسبت به توافق هسته ای را شبیه به سیاست های ریگان در رابطه با اتحاد جماهیر شوروی می داند

© REUTERS / Joshua Robertsاوباما رفتار خود نسبت به توافقات هسته ای را شبیه به سیاست های ریگان در رابطه با اتحاد جماهیر شوروی می داند
اوباما رفتار خود نسبت به توافقات هسته ای را شبیه به سیاست های ریگان در رابطه با اتحاد جماهیر شوروی می داند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باراک اوباما رییس جمهور امریکا رفتار خود نسبت به توافقات هسته ای با ایران را شبیه به سیاست های رونالد ریگان رییس جمهور سابق امریکا در رابطه با اتحاد جماهیر شوروی می داند. وی در گفتگو با رادیوی نشنال پابلیک رادیو اظهار کرد که بیشتر اعضای کنگره امریکا با معامله هسته ای مخال بوده و رفتارهای آنها مظهر دیگری از مخالفان سیاسی جمهوری خواه است.

ابواما در ادامه می گوید: «زمانی که رونالد ریگان با گورباچوف وارد مذاکره شد، طرفداران محافظه کار او نامه ای تندی نوشتند و گفتند که او مشغول آرام کردن امپراطوری شر است. و این وحشتناک است که ما توان و قدرت امریکا را هدر می دهیم.
به اعتقاد اوباما، به مرور زمان مردم کشورش معامله با ایران را از منظر منافع ملی خواهند نگریست و نه با تصورات آنی سیاسی. رییس جمهور همچنین اعتراف کرد که روش فشار و خشونت برای حل مسایل بین الملل روشی مخرب است. اگر با تهران به توافق نمی رسیدیم، احتمال ساخت سلاح هسته ای وجود داشت. برای همین یک گزینه باقی می ماند و آن حمله نظامی بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала