پهپادها را می توان به وسیله صدا نابود کرد

© AP Photo / Kirsty Wigglesworth, Fileپهپادها را می توان به وسیله صدا نابود کرد
پهپادها را می توان به وسیله صدا نابود کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مهندسین کره ای یاد گرفته اند که پهپاد ها را به وسیله ی صدای ناشی از سیستم ژیروسکوپ آنها نابود کنند. این مطلب در گزارشی می آید که کارکنان انستیتوی برجسته علمی – فن آوری کره در کنفرانسی در واشنگتن ارائه می دهند. این کنفرانس دوازدهم تا چهاردهم اوت 2015 برگزار خواهد شد.

ژیروسکوپ الکترونیکی ، که مدام در حال جمع آوری اطلاعات جهت یابی ، فراز و نشیب و جهات حرکت هواپیماهای بدون سرنشین است ، به اپراتور اجازه می دهد که به طور اتومات تعادل را در زمان پرواز برقرار کند. حتی با تجربه ترین اپراتور ها در پرواز پهپادها ژیروسکوپ اضافی نگه نمی دارد.
دستگاه های الکترونیکی با کیفیت بالا بدین ترتیب ساخته می شوند تا در فرکانس های بالا نوسان و ارتعاش ایجاد کنند (خارج از محدوده ی صداهایی که انسان می شنود) و صداهای طبیعت و تمدن برا ی کار آنها مزاحمت ایجاد نکند. اما همانطور که محققین کره ای کشف کرده اند در بسیاری از پهپادها ژیروسکوپ های ارزان قیمت به کار رفته است که به راحتی ضمن عکس العمل به برخی صداهای معمولی دچار نوسان می شوند.
سپس وقتی ژیروسکوپ مرتعش می شود و به حرکت در می آید توانایی خود را برای حفظ تعادل از دست می دهد. این دستگاه مدام سرعت پروانه را اصلاح می کند و خیلی زود پهپاد را مجبور می سازد که به زمین سقوط کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала