رسانه های آلمان: کشتی فوق مدرن روسیه در مقابل سپر موشکی امریکا

© Photo / Severnaya Verfرسانه های آلمان: کشتی فوق مدرن روسیه در مقابل سپر موشکی امریکا
رسانه های آلمان: کشتی فوق مدرن روسیه در مقابل سپر موشکی امریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشتی دیده بانی فوق مدرن «یوری ایوانوف» روسیه همزمان با اعلام دکترین دریایی جدید به ارتش روسیه پیوست. روزنامه آلمانی بیلد این مطلب را نوشت. به گفته این روزنامه، وظایف جدید این کشتی کشف کشتی های امریکایی وابسته به سپر ضدموشکی امریکا است.

به مناسبت روز دریابانان ارش نیروهای مسلح روسیه در چارچوب رژه بزرگ رد کالنینگراد، کشتی دیده بانی «یوری ایوانوف» که از ماه دسامبر 2014 زمان آزمایشی خود را پشت سر می گذاشت، به ارتش روسیه پیوست.
در مقاله این روزنامه آمده است که «یوری ایوانوف» اولین کشتی جاسوسی نسل جدید است که وظیفه جستجوی کشتی های آمریکایی متعلق به سپر ضدموشکی امریکا را بر عهده دارد. در صورت وقوع جنگ، این کشتی نقاط ضعف سیستم ضدموشکی امریکا را پیدا خواهد کرد.
به گزارش این روزنامه به نقل از دیمیتری گورنبورگ کارشناس نظامی، برای کرملین این کشتی جدید، بزرگترین پروژه و مایه افتخار است. طول کشتی «یوری ایوانوف» 95 متر و وزن آن 4 هزار تن است. این کشتی می تواند وظایف دیده بانی خو درا به خوبی انجام داده و بسیار موثرتر از نمونه های قبلی خود می باشد. به گفته روزنامه آلمانیف از ابتدای احداث این کشتی تا انتقال آن به ارتش، 11 سال می گذرد. کشتی دوم همین مدل را سال 2013 شروع به ساخت کرده اند و ناوگان روسیه قصد دارد تا سال 2020 میلادی چهار نمونه از این کشتی آماده کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала