کودکان بی خانمان آمریکا

© REUTERS / Lucy Nicholson بی خانمان در لس آنجلس
بی خانمان در لس آنجلس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سن متوسط بی خانمان در آمریکا – 11 سال است.

مطابق با آمار سال 2013 میلادی ، هر 13 — مین  کودک  در آمریکا  بی خانمان است. در عین حال  شاخص کودکان بی خانمان  بطور دائمی  در مقایسه با سال 2012 میلادی   به میزان 8 درصد  افزایش یافته است.  ماریا فینوشینا  خبرنگار « ار. تی» از یکی از  نوانخانه های موقت  برای  بی خانمان در ایالت  فلوریدا دیدن کرد.

 درس رقص برای  محصلان  آمریکایی  یک چیز عادی است.  اما این بچه ها  مانند  هزاران  کودک دیگر  در آمریکا بی خانمان هستند.

آلک رائوزن  مدیر صندوق بی خانمانان Chapman Partnership در این رابطه گفت: « سیمای تیپیک  بی خانمان  در آمریکا — شخصی  40-35 سال است  که زیر پل زندگی  و یا  در  خیابان گدایی می کند.  اما سن متوسط بی خانمان در آمریکا — 11 سال است».

هر یک از این کودکان دارای یکی از والدین  ولی  بدون خانه برای زندگی هستند.  به گفته یکی از معلمان  بیناد  مونیف اسکوت،  بعضی از بچه ها  4-3 سال در نوانخانه زندگی می کنند. آنها بسیار ضعیف هستند و  از استرس شدید رنج می برند.  اسکوت گفت: «خانه  بعضی از آنها  بر اثر سیل ویران شده است  و خانواده  بعضی ها به دلیل اجاره بهای  بالا از خانه بیرون رانده شدند.  بعضی ها در ماشین می خوابند و دیگران زیر پل  و گروه سوم در پیاده روها.   این یک دایره بسته است.  بچه ها به اینجا می آیند، بزرگ می شوند  و بعد بچه های خود را راهی پرورشگاه  می کنند.  طی 20 سال  حدود 180 هزار  بی خانمان در  این جا پناه گرفتند که  20 هزار نفر آنها کودک بودند.».

 رائوزن در توضیح گفت: «  مطابق با پژوهش ها  و  آمار  یکی از دلایل اصلی  این  وضع،  درآمد زیر مرز حداقل است.  درآمد مردم کم است و به این دلیل نمی توانند  خانه ای برای خود دست و پا کنند.  مسأله دوم کمبود  خانه ارزان است.  اگر کرایه خانه و یا   هزینه آن بالا باشد دیر یا زود شخص می تواند  سر از خیابان درآورد. »

بی اعتمادی به آینده  و  آسیب های روحی  این بچه ها را  تحت تأثیر قرار می دهد.  آنها به حمایت شدید نیاز دارند.  صندوق حمایت از کودکان «  Chapman Partnership »  یکی از  سازمان های  بیشماری است که در فلوریدا  به افراد بی خانمان  و  بچه های ساکن در آنجا کمک می رساند.  سالانه 15 میلیون دلار  خرج آنها می شود که از دولت و  شخصیتهای خصوصی  دریافت می شود. اما پیداست این مقدار کافی نیست.  تعداد بیشمار بچه های بی خانمان   مثل گذشته یکی از  جدی ترین مسائل  آمریکا باقی می ماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала