اوباما: هنوز استدلال جدی را علیه توافق با ایران نشنیده ام

© AP Photo / Andrew Harnikاوباما: هنوز استدلال جدی را علیه توافق با ایران نشنیده ام
اوباما: هنوز استدلال جدی را علیه توافق با ایران نشنیده ام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا طی اظهاراتی در جریان سفر خود به اتیوپی به انتقاد از مخالفان توافق هسته ای ایران در کشورش پرداخت.

اوباما در نشست خبری در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی اظهار داشت: "در این زمینه یک خبر خوب وجود دارد و آن اینکه من هنوز هیچ استدلال جدی و واقع بینانه را از مخالفان توافق هسته ای ایران نشنیده ام".
وی گفت: "99 درصد ساکنان کره زمین از این توافق حمایت می کنند و تنها علت اینکه توافق حاصل شده در واقع توافقی خوب است".
رییس جمهور آمریکا یادآور شد که توافق به دست آمده راستی آزمایی گسترده و نظارت و دسترسی بی سابقه را به تاسیسات هسته ای ایران در نظر می گیرد و بعلاوه شامل مکانیسم ماشه است که بر اساس آن سازوکارهایی برای بازگشت خودکار تحریم های ضد ایرانی در صورت تخطی این کشور از توافق مسجل است.

یادآور می شود ایران و گروه پنج بعلاوه یک (روسیه، آمریکا، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان) روز 14 ژوئیه (23 تیرماه) به توافقی جامع دست یافتند که تدوین سیستم تضمینات در راستای اثبات ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را در نظر می گیرد و در مقابل آن قرار است که تحریم های بین المللی علیه این کشور به طور کامل لغو شود.
نشست های گفت و شنود برای تصویب این توافق 22 ژوئیه در کنگره آمریکا با حضور جان کری وزیر امور خارجه، ارنست مونیس وزیر انرژی و جاکوب لیو وزیر دارایی این کشور آغاز شده است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала