آمریکا فقط 60 معارض سوری را برای آموزش نظامی پیدا کرد

© REUTERS / Yuri Gripasآمریکا فقط 60 معارض سوری را برای آموزش نظامی پیدا کرد
آمریکا فقط 60 معارض سوری را برای آموزش نظامی پیدا کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد پنتاگون فقط 60 نفر از معارضان سوری را برای مبارزه با شبه نظامیان عضو گروه تروریستی داعش آموزش می دهد.

به نوشته روزنامه"گاردین"، اشتون گفت:" این تعداد به مراتب کمتراز آن است که امیدوار بودیم". وزیر دفاع آمریکا افزود این تعداد پس از بررسی بسیار سخت گیرانه صلاحیت 7 هزار نفر انتخاب شدند.
به گزارش خبرگزاری روسی"اینترفاکس"، داوطلبان می بایست دارای شهرت خوب ، فاقد سوء پیشینه و سابقه وحشی گری بوده و برای جنگیدن طبق قوانین بین المللی آماده باشند.
پیشتر گزارش داده شده بود که طبق برنامه پنتاگون امکان آموزش نظامی تقریبا 5400 معارض سوری وجود دارد اما دیرتر سخنگویان آمریکا اعلام کردند تعداد بسیار کمتری از مخالفان رژیم سوریه برای آموزش نظامی صلاحیت دارند.
یادآور می شود درگیری در سوریه میان دولت و اپوزیسیون این کشور از ماه مارس سال 2011 تا بحال ادامه دارد. بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان ملل متحد، تاکنون بیش از 200 هزار نفر در سوریه کشته شده اند.
مقامات سوریه می گویند با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون از جمله اسلام گرا و بویژه گروه تروریستی داعش مبارزه می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала