باربی جاسوس

© Flickr / Mike Mozartباربی
باربی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با خرید « معجزه فنی» می توان توی تله افتاد.

در آمریکا اجناس برقی  که می توانند حرف های صاحبان خود را درک کنند از محبوبیت هر چه بیشتری برخوردار می شوند.  این وسایل بی ضرر از نظر ظاهر  که در ساخت آنها از  آخرین دستاوردهای  فناوری عالی استفاده شده است  می توانند  وسایل  تعقیب و نظارت  جهانی شوند.

 به عنوان مثال می توان از  اسباب بازی های  بچه ها و  روبوت های  دستیار نام برد.  با خرید « معجزه فنی» صاحب آن  بخوبی توی تله می افتد.

در این اواخر  تفنگ ها برای  استفاده  خانگی محبوب شده است که می  توانند با  صاحب خود « حرف بزنند». این وسایل حرف ها را درک می کنند و آنها را ضبط می کنند.  به نوشته نشریه « Business Insider» این وسایل می توانند  دورنمای جدید  تعقیب  و نظارت های  جهانی شوند.

مدافعان حقوق بشر نگران آن هستند که در این اواخر وسایل هر چه بیشتری  به بازار می آید که  امکانات تعقیب و نظارت بر  مردم را برای  سرویس های ویژه  فراهم می کنند- گوشی های هوشمند،  تلویزیون  و حتی اسباب بازی های  کودکان.  عمده ترین کار آنها، ضبط و درک  صحبت است.  آخرین  نمونه « باربی»  است که مجهز به میکروفن  برای ضبط و بلند گو  و اتصال به  شبکه اینترنت از طریق وای — فای  است. کودک می تواند سوالات خود را بپرسد، این سوالات  از طریق « باربی» به  سرور شرکت ارسال می شود و در آنجا مطالعه  می شود و  کامپیوتر جواب را پیدا کرده و از طریق اسباب بازی برای کودک ارسال می کند. احتمال آن می رود  که از این سوالات  پایگاه اطلاعاتی برای  هر یک از صاحبان این وسایل تهیه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала