تعداد قربانیان بیماری مرس در کره جنوبی به هفت نفر رسید

© REUTERS / Bobby Yipتعداد قربانیان بیماری مرس در کره جنوبی به هفت نفر رسید
تعداد قربانیان بیماری مرس در کره جنوبی به هفت نفر رسید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک نفر دیگر در کره جنوبی بر اثر ابتلا به مرس (بیماری نشانگان تنفسی خاور میانه) فوت کرد. به این ترتیب تعداد قربانیان بیماری مرس در این کشور به هفت نفر و تعداد مبتلایان به آن در این کشور به 95 نفر رسید. این مطلب را خبرگزاری "یونهاپ" گزارش داده است.

بسیاری از شهروندان کره جنوبی به خاطر شیوه مرس از رفتن به فروشگاه ها و دیگر اماکن عمومی خودداری می ورزند اما پارک گیون هی، رئیس جمهور این کشور ضمن ابراز درک نگرانی مردم اعلام کرده که شهروندان نباید دچار ترس و وحشت بیش از حد شوند. وی اظهار داشت دولت قادر به جلوگیری از شیوع بیماری مرس است.

اولین مورد ابتلا به این بیماری در کره جنوبی روز 20 ماه مه رخ داد. این ویروس را یک شهروند کره جنوبی پس از بازگشت از خاور نزدیک به این کشور آورد و اکنون کره جنوبی پس از عربستان سعودی از لحاظ تعداد مبتلایان به مرس در مکان دوم قرار دارد که از سال 2012 میلادی بیش از 1000نفر در آنجا به این بیماری مبتلا شده اند.

مرس یک بیماری ویروسی است که اولین بار در سال ۲۰۱۲ میلادی در عربستان سعودی مشاهده شد. اغلب افرادی که با این ویروس آلوده شده‌اند، دچار مشکلات شدید تنفسی می‌شوند. تب ، سرفه و تنگی نفس از جمله علائم مرس هستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала