استخدام شبه نظامیان برای داعش در کشورهای اسکاندیناوی

© Flickr / Nicolas Raymondاستخدام شبه نظامیان برای داعش در کشورهای اسکاندیناوی
استخدام شبه نظامیان برای داعش در کشورهای اسکاندیناوی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چند مسجد سوئد برای استخدام جوانان جهت عضویت در گروه تروریستی "دولت اسلامی" موسوم به داعش مورد استفاده قرار می گرفتند.

به گزارش رسانه های سوئدی، یک شهروند 45 ساله این کشور که امام جماعت بود و به تازگی بازداشت شده به استخدام جوانان برای جنگ در صفوف داعش اشتغال داشت. این روحانی ستیزه جو برای خواندن موعظه به مساجد سوئد رفته و همزمان تلاش می کرد تعداد هرچه بیشتری از جوانان را به صفوف داعش جلب کند. این اولین مورد بازداشت استخدام کنندگان نفر برای داعش در سوئد نیست.
در این شرایط خبر عبور سه تبعه جوان سوئد از جمله یک دختر از مرز ترکیه برای پیوستن به داعش مورد توجه خاصی رسانه های سوئد قرار گرفت. قبلا ترکیه دوبار از عبور آنها از مرز جلوگیری کرده و این سه جوان را به سوئد بازگردانده بود. پلیس سوئد احتمال می دهد شخصی در ترکیه وجود دارد که به چنین "داوطلبانی" از جمله از لحاظ پولی کمک می کند.
طبق اطلاعات پلیس تا به حال حدود 300 نفر از اتباع سوئد به داعش پیوسته اند.
فعایت استخدام کنندگان نفر برای داعش که تا به حال بیشتر در سوئد بود، اخیرا در فنلاند نیز شدت پیدا کرده است.
به گفته توماس پرتانکوروا، یکی از مقامات پلیس فنلاند "فراخون های علنی برای پیوستن به داعش" در این کشور هر چه بیشتر شنیده می شود و حتی گاهی "داوطلبان" را در خیابان جستجو می کنند. به گفته وی تا به حال بیش از 60 نفر از اتباع فنلاند از جمله مهاجران و فنلاندی های اصیل برای جنگیدن در صوف داعش به عراق یا سوریه رفته اند.پیشتر پلیس فنلاند اعلام کرده بود حدود 20 نفر از آن اتباع این کشور که به داعش پیوسته اند، فنلاندی های بومی هستند.
به گفته مقامات پلیس فنلاند، فنلاندی هایی که پس از جنگ در صفوف داعش به کشور خود باز می گردند، برای فنلاند خطرناک هستند. پلیس تلاش می کند با آنها وارد گفتگو شود اما این افراد قاعدتا نمی خواهند با مقامات رسمی گفتگو کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала