لاوروف: کشورهای SCO در حال طراحی اقداماتی برای توسعه این سازمان هستند

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiلاوروف: کشورهای SCOدر حال طراحی اقداماتی برای توسعه این سازمان هستند
لاوروف: کشورهای SCOدر حال طراحی اقداماتی برای توسعه این سازمان هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به دنبال توسعه سازمان خود هستند و اقدامت مشخصی در این جهت طراحی می نمایند.

لاوروف طی بیاناتی در مراسم افتتاحیه نشست شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در مسکو با اعلام این موضوع گفت: "این روند دارای اهمیت کلیدی برای آینده این سازمان است".
وی تصریح کرد: "در حال حاضر مسائل مرتبط با توسعه سازمان ما مطرح است که این روند بر اساس اصل شفافیت و علنیت صورت خواهد گرفت و ما در حال طراحی اقدامات مشخصی در این زمینه هستیم".
وزیر امور خارجه روسیه افزود: "البته ما در نشست امروز اوضاع جهان و منطقه را به طور کلی و با توجه به چالش ها و مخاطرات موجود در فضای تحت مسئولیت سازمان همکاری شانگها مورد بحث قرار می دهیم و این گفتگو فردا در کنفرانس مربوط به مسائل امنیت منطقه ای ادامه می یابد".

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین دولتی منطقه ای است که برای همکاری های چند جانبه امنیتی و اقتصادی تشکیل شده است. روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان اعضای فعلی این سازمان هستند. مغولستانهند ، ایران، پاکستان و افغانستان از مقام ناظر و سریلانکا و ارمنستان از مقام شریک گفتگو در سازمان همکاری شانگهای برخوردار می باشند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала