داعشی ها بزرگترین پالایشگاه عراق را آتش زدند

© YouTube/Snapshotداعشی ها بزرگترین پالایشگاه عراق را آتش زدند
داعشی ها بزرگترین پالایشگاه عراق را آتش زدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اعضای گروه تروریستی "دولت اسلامی" موسوم به داعش پالایشگاه بیجی، بزرگترین پالایشگاه عراق را آتش زدند. داعشی ها این کار را برای جلوگیری از پیشروی ارتش دولتی عراق به سوی مواضع آنها انجام دادند.

به گفته ساکنان محل دود غلیظی از این پالایشگاه به آسمان بلند می شود. یگان های ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق در فاصله فقط دو کیلومتری از این تاسیسات استراتژیک واقع در 200 کیلومتری بغداد قرار دارند.
یکی از فرماندهان نیروهای دولتی عراق اعلام کرد تمام راه های حرکت به سوی پالایشگاه بیجی و خود این پالایشگاه بمب گذاری شده اما ابراز اطمینان کرد که این نیروها خواهند توانست تمام این موانع را رفع کنند.
پالایشگاه بیجی در ماه ژوئن سال 2014 به تصرف داعشی ها در آمده است.
گروه تروریستی" دولت اسلامی" موسوم به داعش پس از آنکه اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
داعش بطور منظم "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала