بازداشت 9 نفر از مسئولان فیفا به اتهام فساد مالی

© AP Photo / Keystone, Steffen Schmidtفیفا
فیفا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
9 نفر از مسئولان عالی رتبه فدراسیون بین المللی فوتبال به اتهام فساد مالی در سوئیس بازداشت شدند

جفری وب و اوگنیو فیگوئردو معاونان رئیس فیفا و جک وارنر، رئیس پیشین کمیته اجرایی فیفا و رئیس پیشین کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی و کشور های حوضه کارائیب از جمله بازداشت شدگان هستند. همچنین چند مسئول بازیابی ورزشی در فیفا در بین متهمان به فساد مالی دیده می شوند.
به گزارش شبکه تلویزیونی "سی ان ان" با استناد به وزارت دادگستری آمریکا، نام سپ بلاتر، رئیس فیفا در فهرست متهمان به فساد مالی در فدراسیون بین المللی فوتبال گنجانده نشده است. به گزارش "سی ان ان" ممکن است تعداد بازداشت شدگان مظنون به فساد مالی در فیفا به 14 نفر برسد.
دادستانی سوئیس از فساد مالی بزرگ در فیفا طی بیست سال اخیر در رابطه با درخواست های برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال، معاملات بازاریابی و اعطای حق پخش بازی ها خبر می دهد و بازداشت شدگان به کلاه برداری، باج گیری و پولشویی متهم شده اند.
به گزارش خبرگزاری روسی "ریانووستی" از جمله جک وارنر، رئیس پیشین کمیته اجرایی فیفا و رئیس پیشین کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی و کشور های حوضه کارائیب و اعضای خانواده وی به دریافت حدود دو میلیون دلار از یکی از شرکت های قطری اندکی پس از اعطای حق برگزاری جام جهانی فوتبال به این کشور در سال 2022 متهم شده اند.
به گزارش خبرگزاری روسی "ر ـ اسپورت"، دستگیری مسئولان عالی رتیه فیفا در رابطه با انخاب قطر به عنوان محل برگزاری جام جهانی فوتبال در سال 2022 است و به انتخاب روسیه عنوان محل برگزاری جام جهانی فوتبال در سال 2018 مربوط نمی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала