آمریکایی ها بیم آن دارند که "میسترال ها" بدست چین بیفتد

© Sputnik / Grigoriy Sisoevناو جنگی هلیکوپتر بر میسترال
ناو جنگی هلیکوپتر بر میسترال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجله "دیپلمات" نوشت: آمریکایی ها هنگامی که معلوم شد که روسیه دو ناو هلیکوپتربر "میسترال" فرانسه می خرد جدا نگران شدند.

حالا موقعیت تکرار می شود و این دفعه نگرانی آمریکا مربوط به پکن است. قبلا رسانه ها اطلاع داده بودند که فرانسه می تواند این ناوجنگی های ساخته شده برای روسیه را  به چین بفروشد. تحلیلگران می گویند که برای واشنگتن خوب  بود اگر "میسترال ها" از بازار حذف می شده تا به دست پکن نیفتند. چین بدون این هم ناوگان مدرن و در حال توسعه سریعی دارا می باشد. "دیپلمات" اشاره کرد: "اگر چین با وجود هر چیز این کشتی ها را خریداری کند ممکن است در آینده موازنه نیرو ها در آسیا  بهم بخورد".

ناو بالگردبر میسترال - اسپوتنیک ایران
چندرسانه ای
ناو بالگردبر "میسترال"

مجله "دیپلمات" اعتراف کرد: با در نظر داشت  تحریم فروش اسلحه به چین اعمال شده از طرف اتحدیه اروپا که هنوز هم اعتبار خود را از دست نداده امکان فروش ناوهای هلیکوپتر بر  فرانسه به چین محال به نظر می رسد. تحریمات علیه  چین  جواب اتحادیه اروپا  به سرکوب اعتراض های دستجمعی دانشجویان چینی در میدان تیانان من پکن در سال 1989 شد. با این حال "دیپلمات" نوشت: ولی امکان خرید این کشتی ها در بازار آزاد از سوی چینی ها باز هم نگرانی آمریکا را بر می انگیزد. موقعیت مشابهی در 2014 پدید آمد هنگامی که امکان تحویل این کشتی ها به روسیه فراهم آمد.

این نشریه تاکید کرد که ناو های هلیکوپتربر "میسترال" طوری ساخته شده اند که برای بهره گیری از بالگردهای "کا- 27" موجود در تسلیح نیروی دریایی روسیه مناسب باشند. چین دارای هم بالگرد های "کا- 27" و هم نوع مدرنیزه شده آن "کا- 28" و  زیربنای لازم برای بهره گیری  از این تکنیک است. بعلاوه چین می تواند بروی "میسترال ها" پلتفرم دفاع ضد کشتی را نصب کند.

گفتنی است که "میسترال" ناو هلیکوپتربر چند منظوره دارای هدف پیاده کردن دسته های نیروی هوابرد و تامین پرواز هلیکوپتر ها و می تواند به منزله مرکز فرماندهی نیرو های مسلح رسته های متفاوت و بیمارستان نظامی عمل کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала