خروج ارتش سوریه از شهر پالمیرا در این کشور

© Fotolia / RCHشهر پالمیرا
شهر پالمیرا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرماندهی ارتش سوریه روز چهارشنبه نیروهای مسلح خود را از شهر پالمیرا واقع در استان حمص خارج کرد تا آثار باستانی منحصربفرد در این شهر تخریب نشود.

به گزارش خبرگزاری"فرانس پرس"، یگان های ارتش سوریه مواضع دفاعی خود در غرب و جنوب پالمیرا را حفظ کرده و جاده های منتهی به حمص و دمشق تحت کنترل آنها قرار دارد.
داعشی ها بخش شمالی پالمیرا واقع در 240 کیلومتری دمشق را تصرف کرده اند. پیشتر افراد غیر نظامی از پالمیرا تخلیه و پرارزش ترین آثار باستانی از این شهر خارج شده اند.
یادآور می شود پیشتر مامون عبدالکریم، مدیر اداره آثار باستانی و موزه های سوریه دمشق، فرماندهی ارتش سوریه و جامعه بین المللی را به دفاع از شهر پالمیرا "مروارید بیابان های سوریه" فرا خوانده و گفته بود در اطراف این شهر باستانی جنگ بین تمدن و بربریت جریان دارد. همچنین ایرینا بوکوا، مدیر یونکو به خاطر امکان تخریب آثار باستانی در پالمیرا به دنبال تخریب شهر باستانی نمرود و غارت موزه شهر موصل ابراز نگرانی کرده بود.
گروه تروریستی" دولت اسلامی" موسوم به داعش پس از آنکه اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
داعش بطور منظم "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала