سرکرده چچنی داعشی ها در عراق به هلاکت رسید

© Sputnik / Andrey Steninگروه تروریستی داعش
گروه تروریستی داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از سرکردگان چچنی گروه تروریستی "دولت اسلامی" به نام اصلان سیگائوری که وی را همچنین سلمان وارییف می نامیدند، در عراق به هلاکت رسید. وی در روسیه به سازماندهی انفجار دانشگاه دولتی مسکو متهم شد اما توانست از زندان فرار کند.

یک منبع در سرویس های اطلاعاتی روسیه به خبرگزاری روسی گروس بالت" گفت سیگائوری یک ماه قبل در عراق کشته شد اما اسناد و شواهد مربوطه از جمله عکس جسد وی فقط حالا دریافت شده است. طبق اطلاعات دریافتی اصلان یکی از فرماندهان عملیات داعش برای حمله به پالایشگاه شهر بیجی عراق در آوریل سال 2015 بوده است. شبه نظامی چچنی در نتیجه حمله یک پهپاد آمریکایی کشته و در عراق به خاک سپرده شده است.
طبق گزارش سرویس های اطلاعاتی روسیه سیگائوری در دوره بین اواخر سال 2012 و اوایل سال 2013 به داعش پیوسته و توانسته یکی از عالی رتبه ترین سرکردگان این گروه تروریستی در عراق شود.
گروه تروریستی" دولت اسلامی" موسوم به داعش پس از آنکه اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
داعش بطور منظم "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала