ناریشکین: خرابی و مرگ با جنگ در اوکراین به اروپا بازگشته است

© Sputnik / Sergey Guneevناریشکین: خرابی و مرگ با جنگ در اوکراین به اروپا بازگشته است
ناریشکین: خرابی و مرگ با جنگ در اوکراین به اروپا بازگشته است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی ناریشکین، رئیس دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه اعلام کرد وقتی کشور های عضو ناتو با حمایت مستقیم آمریکا با لاس زدن با نازی ها در کییف، جنگ داخلی را در اوکراین به راه انداختند، خرابی و مرگ به اروپا بازگشت.

ناریشکین که برای یک بازدید رسمی در کره جنوبی به سر می برد، ضمن اعلام این مطلب گفت:" زندگی دوباره نشان می دهد که بسیاری از درس های گذشته تا خوب اموخته نشده یا اصلا فراموش شده اندو رویدادهای فاجعه بار در یوگسلاوی، عراق، لیبی و سوریه حاکی از این امر است. وقتی کشور های عضو ناتو با حمایت مستقیم آمریکا با لاس زدن با نازی ها در کییف، در واقع جنگ داخلی را در اوکراین به راه انداختند، خرابی و مرگ به اروپا بازگشت".

یادآور می شود مقامات اوکراین از ماه آوریل سال گذشته عملیات قهری در منطقه دنباس در شرق این کشور برای سرکوب ناراضیان از تغییر حکومت در کییف  به شکل کودتا را آغاز کرده اند که طبق آخرین آمار سازمان ملل باعث در جریان آن بیش از 6 هزار نفر کشته شده اند.

مردم دنباس (متشکل از استان های دونتسک و لوهانسک) نیروهای مسلح تشکیل داده و در برابر ارتش اوکراین مقاومت می کنند.

مساله حل و فصل بحران اوکراین در چارچوب های گوناگون از جمله در چارچوب گروه تماس در مینسک با میانجیگری روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا و دیدار سران  روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان (موسوم به گروه نورماندی) مورد بحث قرار می گیرد اما این بحران با وجود حصول توافقاتی در مینسک، پایتخت بلاروس در ماه فوریه امسال هنوزرفع نشده چون دولت اوکراین از اجرای این توافقات امتناع ورزیده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала