تلاش های فرانسه برای حل مساله "میسترال"

© AFP 2023 / Jean-Sebastien Evrardتلاش های فرانسه برای حل مساله "میسترال"
تلاش های فرانسه برای حل مساله میسترال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تیم مذاکره کننده فرانسه یک طرح نقشه راه را برای دستیابی به راه حل مصالحه آمیزی در زمینه حل مساله "میسترال" به مسکو آورده است.

لوئی گوتیه، مسئول دفاع و امنیت فرانسه به همراه این هیئت وارد مسکو شده است.

به نوشته روزنامه فرانسوی "لو موند" که "اینو تی وی" از آن نقل قول می کند، بعید است که این آخرین سفر مذاکره کنندگان فرانسوی به روسیه باشد چون مسکو پیشنهاد پاریس را مبنی بر بازگرداندن 785 میلیون یورو به روسیه به شرط موافقت آن با فروش این ناوها به کشوری ثالث نپذیرفته است.

سرنوشت ناوهای بالگربر "ولادیواستک" و "سواستوپول" در طول یک سال یکی از حاد ترین موضوعات مورد اختلاف میان روسیه و فرانسه باقی می ماند. فرانسه مایل است این ناوها را به کشورهای ثالث بفروشد اما مسکو برای فروش آنها مجوزی صادر نمی کند و می گوید این ناوها با تکبه بر استانداردهای روسی ساخته شده اند و اگر در اختیار کشورهای ثالث قرار گیرند، منافع دفاعی روسیه به مخاطره خواهد افتاد.

برای این که مسکو با فروش ناوهای میسترال موافقت کند، لازم است که تجهیزات مخابراتی و هوانوردی ساخت روسی از این ناوها بر داشته شده و تجهیزات جدیدی در آنها نصب شود. به نوشته "لو موند"، این کار بسیار گران قیمت است و با توجه به هزینه های هنگفتی که بدون این هم هر ماه برای نگهداری میسترال ها به مصرف میرسد، متخصصان پیشنهاد کردند این ناو ها غرق شوند.

با این حال تلاش ها برای جستجو و یافتن راه حل مصالحه آمیزی برای حل این مساله ادامه دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала