یک کارشناس: آمریکا دولت تعقیب کننده

© AFP 2023 / Paul J. Richardsنماد سازمان امنیت ملی آمریکا
نماد سازمان امنیت ملی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادگاه تجدید نظر ایالات متحده امریکا به تدوین برنامه های غیرقانونی آژانس امنیت ملی امریکا برای جمع آوری اطلاعات تحت عنوان برنامه «اقدام میهن پرستانه» اعتراف کرد. با این حال نورمان سولومون، مدیر انستیتوی « for Public Accuracy» معتقد است که واشنگتن علاقه ای به تجسس توده ای نداشته و با این تصمیم دادگاه مبارزه خواهد کرد.

در نیویورک دادگاه تجدید نظر اعلام کرد که برنامه آژانس امنیت ملی امریکا در خصوص جمع آوری اطلاعات غیرقانونی است.

دادگاه در حالی این حکم را اعلام کرد که طرح تمدید برنامه «اقدام میهن پرستانه» به مجلس کنگره فرستاده می شود. اعتبار این طرح تا ماه ژوئن به پایان می رسد. این برنامه در حقیقت برای جمع آوری اطلاعات توده مردم می باشد. برخی از مقامات قانونگذار اظهار کردند که با تمدید این برنامه آژآنس امنیت ملی موافق نیستند. با این حال نورمن سولومون روزنامه نگار و فعال اجتماعی امریکایی اطمینان دارد که برای واشنتگن این حکم دادگاه اصلا اهمیتی ندارد.

وی می گوید: «به نظر من، علاقه دولت امریکا به جمع آوری اطلاعات توده یک واقعیت است. دستگاه ریاست جمهوری اوباما با این حکم دادگاه مبارزه خواهد کرد. این روش معمول مقامات امریکایی است. دولت می گوید:«ما تمام ابرداده ها و اطلاعات مربوط به حوادث، سخنان و غیره را جمع می کنیم، شاید روزی مفید واقع شوند». این کار کمک کرده تا دولت امریکا «برادر بزرگ» را بسازد.

آژآنس امنیت ملی با تمام قدرت می خواهد امریکایی ها را متقاعد سازد که جمع آوری اطلاعات توده مردم برای خود آنها و برای دفاع از آنها لازم است. الکساندر مدیر سابق کیت اظهار کرد که این دست اقدامات به نفع کشور است. با این حال نورمن سولومون می گوید که امریکا به یک دولت توتال جاسوسی تبدیل شده.

نورمن سولومون در پایان می گوید: «جورج اوریل سال 1984 در پیش بینی های خود به این مساله اشاره کرده بود. پیشرفت های تکنولوژی به آنها کمک کرده تا تخیلاتشان را به واقعیت تبدل کنند. امریکا در کشورهای دیگر هم مشغول تجسس و جمع آوری اطلاعات بوده و با پهپادهای خود این کار را می کند. به همین خاطر امریکا نه تنها یک دولت جاسوسی توتال به شمار می رود که حتی دولت متجاوز است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала