رسانه ها: فرانسه کشتی های «میسترال» روسیه را به چین می فروشد

© AFP 2023 / Jean-Sebastien EvrardВертолетоносец "Севастополь" типа "Мистраль"
Вертолетоносец Севастополь типа Мистраль - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشتی های مجهز به هلی کوپتر مدل «میسترال» که فرانسه به سفارش روسیه ساخته بود، احتمالا به چین فروخته می شود.

این خبر را روزنامه «وانت چاینا تایمز» منتشر کرده است. با راکد شدن قراردادن فروش کشتی های میسترال مسکو که قرار بود فرانسه برای روسیه ارسال کند، این کشور دو راه دارد: یا پول را برگرداند و یا سفارش را تحویل دهد.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی به نقل از منابع خبری چین، فرانسه ممکن است کشتی های «میسترال» را به چین بفروشد. از اخبار مندرج در صفحه تویستر ارتش آزادی خلق چین اینطور برمی آید که شانگهای منتظر حضور کشتی های نظامی فرانسه است که از جمله آنها دو کشتی نظامی می باشد: کشتی نظامی مدل «میسترال» Dixmude и Acoint — کشتی بادبان دار مدل «لافایت».

یادآور می شویم که دیمیتری راگوزین معاون رییس جمهور نیز به تازگی اظهار کرد که بدون اجازه روسیه، فرانسه نمی تواند کشتی های میسترال سفارش روسیه را به فروش برساند و طرف فرانسوی از این مساله مطلع است.

آژانس به نقل از روزنامه « Want China Times» می نویسد: «روسیه قرارداری با فرانسه امضا کرده مبنی بر فروش دو کشتی میسترال، اما معامله به خاطر تحریم های وضع شده پس از بحران اوکراین با مشکل روبرو شد. فرانسه سعی دارد این کشتی ها را به خریداران بالقوه آن بفروشد که شامل برزیل، کانادا، مصر و یا هند می شوند. حال روشن شده است که یکی از خریداران بالقوه، چین است».

قرارداد فروش دو کشتی میسترال بین روسیه و فرانسه سال 2011 منعقد شد. اولین کشتی باید به ناوگان دریایی روسیه در ماه نوامبر 2014 وارد می شد، اما تا کنون کشتی «ولادیواستوک» در بندر فرانسه منتظر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала