بازداشت بیش از 150 نفر در تونس به اتهام استخدام نفر برای داعش

© REUTERS / Thaier Al-Sudaniداعش
داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات تونس طی سه ماه اخیر 154 نفر از افراد مظنون در استخدام نفر برای گروه تروریستی"دولت اسلامی" موسوم به داعش را بازداشت کرده اند.

ناجم غرسلی، وزیر کشور تونس در مصاحبه با خبرگزاری"اسپوتنیک" ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد کشور وی هنوز خطر تروریسم را احساس می کند اما اما ماموران امنیتی این کشور با تحرک زیاد در مقابل این شر ایستادگی می نمایند.

یادآور می شود روز تروریست ها به موزه ملی باردو در پایتخت تونس حمله کرده و 23 نفر را کشتند. این بزرگترین عملیات تروریستی در تونس طی ده سال اخیر بوده است.

داعش پس از آنکه اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.

داعش بطور منظم "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئو های آنرا در اینترنت منتشر می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала