روسیه 56 مین کشور مناسب دنیا برای زایمان

© Fotolia / Nick FreundРебенок держит за руку маму
Ребенок держит за руку маму - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان « Save the Children» اخیرا تحلیلی انجام داده که طی آن کشورها را بر اساس شرایط مساعد و غیرمساعد برای زایمان رتبه بندی نموده است. در این رتبه بندی، کشور نروژ صدر نشین شده است و پس از آن به ترتیب فنلاند و ایسلند قرار دارند.

سازمان بین المللی Save the Children روسیه را در این فهرست سال 2015 در رتبه 56 قرار داده که به نسبت سال گذشته 6 رتبه رشد داشته است.

کشور نروژ، فنلاند و ایسلند به گفته این سازمان، مساعدترین شرایط را برای زایمان فراهم ساخته اند و گفتنی است که کشور آلمان در جایگاه 9 قرار گرفته و کشور فرانسه در جایگاه 23 و پس از آنها کشور بلاروس در جایگاه 25 قرار گرفته است که بهترین نمودار در کشورهای مستقل همسود می باشد.

ایالات متحده امریکا حتی در 30 کشور اول دنیا هم وارد نشده و رتبه 33 را کسب کرده است. اوکراین در این میان رتبه 69 را دارد و چین با رتبه 61 از اوکراین پیشی گرفته.

کشور سومالی در این فهرست پایین ترین رتبه را آورده و آخرین کشور است.

در این رنکینگ 179 کشور بررسی شده اند. تحلیل گران در حین تهیه این فهرست عوامل اصلی مثل سطح مرگ و میر زنان باردار و نوزادان، سلامت کودک پس از تولد و مرگ و میر در بین نوزادان و کودکان زیر پنج سال را در نظر گرفته اند. از دیگر عوامل مهم برای تهیه این لیست، در دسترس بودن آموزش و تحصیل برای همگان، وضعیت اقتصادی، وابستگی به درآمد ناخالص ملی و وضعیت سیاسی و مشارکت زنان در امور سیاسی هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала