فرار دسته جمعی مسیحیان از سوریه

© Flickr / Jan Smithفرار دسته جمعی مسیحیان از سوریه
فرار دسته جمعی مسیحیان از سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
راهبه اگنس مریم الصلیب، یکی از مسئولان بلند پایه مسیحی سوریه اعلام کرد بسیاری از مسیحیان اهل سوریه در پی خطر تروروریستی کشور خود را ترک می کنند و آواره می شوند.

اگنس مریم الصلیب به همراه هیئتی متشکل از مسئولان مسیحی سوریه، لبنان و عراق وارد مسکو شده است.
وی امروز در کنفرانس مطبوعاتی در خبرگزاری "ریا نووستی" با اشاره به این که مصیبت های مسیحیان و مسلمانان بر اثر فعالیت گسترش یابنده تروریستی در منطقه یک درد مشترک است، تصریح کرد: "هدف از سفر ما به روسیه بحث در خصوص احتمال اتخاذ تدابیری در زمینه کمک رسانی مدنی و انسانی و همچنین در عرصه حقوق بشر است".
این راهبه گفت: "روسیه به عنوان یک کشور مهم و بسیار تاثیرگذار در جهان معاصر می تواند در این زمینه کمک کند".
به گفته اگنس مریم الصلیب، اعضای این هیئت از اوضاع واقعی و فاجعه بزرگ انسانی که مسیحیان این منطقه را تهدید می کند، به خوبی مطلع هستند و در باره این اوضاع در مسکو صحبت می کنند.

پس از آن که گروه ترویستی "دولت اسلامی" موسوم به داعش" کنترل اراضی پهناوری از قلمروی عراق و سوریه را در دست گرفته و تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی را به رهبری سرکرده خود اعلا کرد، بسیاری از مسیحیان این منطقه مجبور شدند خانه های خود را ترک کنند. تروریست های داعش طی عملیات وحشیانه خود دو کلیسای باستانی را به آتش کشیدند. حدود دو سوم مسیحیان عراق و حدود نیمی از مسیحیان سوریه به خارج از کشورهای خود فرار کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала