انجام اولین عمل جراحی پیوند سر در روسیه

© Sputnik / Kirill Kallinikovوالری اسپیریدونوف
والری اسپیریدونوف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگیو کاناورو، جراح اعصاب ایتالیایی آماده است در صورت دریافت مجوز از مقامات دولتی، عمل جراحی پیوند سر والری اسپیریدونوف، برنامه نویس روسی به یک بدن دیگر را در روسیه انجام دهد.

جراح ایتالیایی در مصاحبه با روزنامه روسی "کومسمولسکایا پراودا" ضمن اعلام این مطلب گفت:"این گزینه ایده آلی خواهد بود چون ولادیمیر دمیخوف، پدر جراحی پیوندی جهان در کشور شما کار می کرد. من بیهوده زبان روسی را طی یک سال و نیم فرا نگرفته ام. من آماده جراجی در روسیه هستم". وی خاطرنشان ساخت نام کشوری که اولین عمل جراحی پیوند سر در آنجا انجام شود مسلما وارد تاریخ خواهد شد.
جراح اعصاب ایتالیایی افزود عمل جراحی پیوند سر یک ساعت طول خواهد کشید و برای آن سر بیمار برای پیوند به یک بدن دیگر 10 تا 15 درجه سانتی گراد سرد می شود. سر والری اسپیریدونوف طی چند ثانیه از بدن وی جدا شده و طی چند دقیقه به بدن جدید پیوند زده شده و تقریبا 15 دقیقه بعد خونرسانی به آن آغاز خواهد گردید.
والری اسپیریدونوف، برنامه نویس روسی که 30 سال دارد از یک بیماری نادر ژنتیکی رنج می برد و حال وی روز به روز بدتر می شود. وی اولین کس در جهان بوده که برای از سرگذراندن عمل جراحی پیوند سر ابراز آمادگی کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала