مقام روسی: افغانستان باید عضو کامل SCO شود

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر ویکتور ایوانوف، مدیر سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه
ویکتور ایوانوف، مدیر سازمان فدرال مبارزه با قاچاق  مواد مخدر روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویکتور ایوانوف، مدیر سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه روز سه شنبه در نشست رهبران سازمان های مبارزه با قاچاق مواد مخدر کشور های عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) ابراز عقیده کرد که افغانستان باید عضو کامل سازمان همکاری شانگهای شود تا مبارزه با تولید مواد مخدر در این کشور شدت پیدا کند.

ویکتور ایوانوف ضمن بیان این مطلب گفت:" ما باید به میزان حداکثر در خلاصی از مساله تولید مواد مخدر به افغانستان کمک کنیم".

مدیر سازمان فدرال مبارزه با قاچاق  مواد مخدر روسیه همچنین خاطرنشان کرد خروج نیروهای مسلح بین المللی مساعدت به افغانستان (آیساف) از این کشور رو به پایان است و آمریکا و ناتو می خواهند بطور کامل از حل مساله تولید بزرگ ابعاد مواد مخدر در افغانستان کنار بروند.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین دولتی منطقه ای است که برای همکاری های چند جانبه امنیتی و اقتصادی تشکیل شده است.  روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان اعضای فعلی این سازمان هستند. مغولستانهند ، ایران، پاکستان و افغانستان از مقام ناظر و سریلانکا و ارمنستان از مقام شریک گفتگو در سازمان همکاری شانگهای برخوردار می باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала