ممانعت ائتلاف عربی از فرود دو هواپیمای روسی در یمن

© AP Photo / Hamza Hendawiممانعت ائتلاف عربی از فرود دو هواپیمای روسی در یمن
ممانعت ائتلاف عربی از فرود دو هواپیمای روسی در یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی که در حال انجام عملیات نظامی در یمن است، روز شنبه به دو هواپیمای روسیه اجازه ورود به حریم هوایی این کشور نداد.

به گزارش خبرگزاری "اسپوتنیک" به نقل از منبعی در فرودگاه صنعا، دو هواپیمای روسیه که به منظور خارج کردن اتباع روسی و سایر کشورها از یمن، قصد فرود در صنعا را داشتند، مجبور شدند به فرودگاه قاهره باز گردند.
پیشتر یکی از کارمندان سفارت روسیه در صنعا در گفتگوی تلفنی با "ریا نووستی" اطلاع داد که تخلیه شهروندان از صنعا که برای شنبه 11 مارس تعیین شده بود، به دلیل وخیم شدن اوضاع در این شهر تا یک شنبه به تعویق افتاده است.

یادآور می شود عربستان سعودی با حمایت بعضی از متحدان عربی خود از جمله بحرین، قطر، کویت و امارات متحده عربی، مصر اردن، مرکش و سودان از روز 26 مارس عملیات نظامی موسوم به "توفان قاطعیت" را علیه نیروهای حوثی در یمن اجرا می کند.
هواپیماهای روسیه به منظور انتقال اتباع روسی و سایر کشورها از یمن، تا کنون چند پرواز را به این کشور انجام داده اند. از جمله شهروندان ازبکستان، تاجیکستان، اوکراین، قرقیزستان، کوبا، فرانسه و عراق با هواپیماهای روسیه از یمن خارج شده اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала