توسعه کریمه و چشم اندازها

© Sputnik / Igor Russak /  مراجعه به بانک تصاویر Rally to mark anniversary of Crimea's reunification with Russia in St. Petersburg
Rally to mark anniversary of Crimea's reunification with Russia in St. Petersburg - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک سال از ورود کریمه به فدراسیون روسیه می گذرد. از همان زمان در این شبه جزیره تغییرات زیادی صورت گرفته است.

اهالی کریمه می گویند که اوضاع بهتر شده است. منطقه زنده شده است. تجارت کوچک و متوسط ظاهر شده است. پروژه هایی شروع به کار می کنند که می توانند توسعه اقتصادی منطقه را سریعتر کنند. سرمایه گذاری های دولتی و شرکت های خصوصی در این منطقه مشاهده می شود. قطعا اهالی کریمه از نظر زندگی و رفاه اجتماعی اوضاع بهتری دارند.

الان، اهالی کریمه از تغییراتی صحبت می کنند که در شبه جزیره صورت گرفته است. از بهار سال 2014 در این منطقه موفقیت های نه چندان کمی را شاهد بوده ایم. کریمه به ویژه در بخش پزشکی و توریسم سلامت در حال پیشرفت است. دریا، آفتاب و پلاژهای متعدد دارد. ساحل جنوبی کریمه منطقه ای منحصربفرد است. امروز مناطق استراحتی در سطح اِسپا هتل با کلاس متوسط و ارایه خدمات پزشکی در سطح بین الملل ساخته شده اند. با افزایش آهنگ رشد کشاورزی و تکنولوژی فناوری اطلاعات، اوضاع بهتر هم خواهد شد. اما به گفته یوری آیراپِتیان مدیر مرکز جوانان «تکیه گاه روسیه» در جمهوری کریمه، همه چیز به این راحتی بدست نیامده. وی در ادامه توضیح می دهد: «مشکلاتی هم وجود دارد. ما هم اکنون می خواهیم به سمتی برویم که تجار در صورت تخلف از قوانین حقوقی و تجاری فدراسیون روسیه، مشمول جریمه شوند. البته در وهله اول فقط هشدار می دهیم. این کار تجار را تشویق می کند به ویژه انان که می خواهند تازه کار خود را شروع کنند. به طور کل می توان گفت که بخش تجارت فعال و رو به توسعه است».

در صورت حمایت از بازاریابی و سرمایه گذاری، کریمه می تواند مروارید توریسم شود. یکی از نامزدهای آن نیز یِوپاتوریا است. این شهر و مناطق اطرافش می توانند نقطه شروع برای طرح جداسازی مناطق توسعه اقتصادی باشند. در این جا میزان جمعیت و منابع موجود برای رشد اقتصادی کاملا مفید است. این شهر علاوه بر سواحل مناسب برای استراحت، زیرساخت های توسعه صنعت سبک و سنگین را هم دارد.

اهالی کریمه بیش از هر چیز به زیرساخت های حمل و نقلی فکر می کنند. مسیر ریلی تخریب شده است و باید مجددا ساخته شود. مساله عبور از تنگه کِرچِنسکی هم همچنان برجای خود باقی است. آندر نیکیفوروف مدیر موسسه کشورهای مستقل همسود در جمهوری کریمه می گوید: «قبلا ما ارتباطات شمال — جنوب را داشتیم و الان مسیر ارتباطی شرق — غرب فعال است. این کار نیاز به بازنگری در کار حمل و نقل تمام مسیرها دارد. و البته ساخت مسیر ریلی، مسیرهای جدید شوسه نیز ضرورت دارد. بدون انجام این کار تمام طرح های تولیدی با شکست روبرو می شوند».

یکی از جاده هایی که باید بازسازی شود مسیر شوسه خِرسون — جانکوی — فئودوسیا — کِرچ است. در پروژه ای قرار است بنادر دریایی منطقه یِوپاتوریا، فئودوسیا، کرچ و یالتا هم به روز رسانی شوند. علاوه بر این احداث مناطق تفریحی — استراحتی نیز مهم است. ایجاد ترمینال های جدید در منطقه کرچی و سواستاپول و البته احداث پل 19 کیلومتری روی تنگه کرچن نیز در برنامه است. احداث این پل سه سال دیگر به پایان می رسد. از برنامه های آینده، توسعه ارتباطات برق، استخراج هیدروکربن و آبرسانی به کل منطقه کریمه است. این برنامه ها تا حدی انجام گرفته اند. امسال 23 میلیارد روبل از بودجه فدرال برای این منطقه اختصاص داده شده است. و علاوه بر این، سرمایه بخش خصوصی هم مورد استفاده قرار می گیرد. کریمه جاذبه کافی برای حضور شرکت های خصوصی را دارد. این جاذبه ها شامل حوزه سلامت، زندگی و صنعت می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала