یمن در آستانه فاجعه انسانی

© AP Photo / Hani Mohammedیمن در آستانه فاجعه انسانی
یمن در آستانه فاجعه انسانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سماء الحمدانی، تحلیلگر یمنی تبارمقیم ایالات متحده روز پنجشنبه از آغاز فاجعه انسانی در یمن ناشی از بی ثباتی و درگیری های قبیله ای خبر داده است.

این مقام در سخنرانی خود در شورای ملی در مورد روابط آمریکایی و عربی گفت:  "یمن در محاصره است. آبهای و حریم هوایی ما به یک منطقه ممنوع تبدیل شده است. نمی توان به کشور وارد شد و نمی توان کشور را ترک کرد. بسیاری از مردم وابسته به کمک های انسان دوستانه هستند." به گفته الحمدانی، یک وضعیت دشوار به دلیل محاصره واقعی کشور پیش آمده است. تحلیلگر توضیح داد: "کشورهای عضو ائتلاف ادعا می کنند که آنها قصد نجات یمن دارند اما بیش از 4900 نفر — این تعداد هر روز افزایش می یابد — در فرودگاه ها در سراسر جهان گیر کردند  چرا که هیچ کشور نمی خواهد به آنها ویزا صادر کند. یمنی ها امکان دریافت ویزا ندارند. در حال حاضر سومالی تنها کشوری است که از پناهندگان یمنی پذیرش می کند".

تحلیلگر افزود که عربستان سعودی و متحدانش حملات هوایی به مناطق پر جمعیت یمن انجام می دهند. به گفته الحمدانی، چند روز پیش در شهر صنعا به دلیل بمباران یک انبار اسلحه واقع در قلب شهر منفجر شد و انفجار موشکها باعث کشتار مردم شد. در کشور نمایندگان سازمان های غیر دولتی و روزنامه نگاران حضور ندارند. بنابراین "به سختی می توان گفت که کدام افراد کشته می شود. آدم ربایی و تجارت غیر قانونی مردم آغاز شده است". این مقام افزود که اقلیت های ملی و دینی یمن در خطر هستند.

این مقام از عربستان سعودی خواستار شد که از اهداف بمباران این کشور اطلاع دهد    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала