کارشناس روس :هدف عربستان تامین امنیت صادرات خود است

© AFP 2023 / Stringerکارشناس روس :هدف عربستان تامین امنیت صادرات خود است
کارشناس روس :هدف عربستان تامین امنیت صادرات خود است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یلنا سوپونینا، مشاور مدیر موسسه مطالعات راهبردی روسیه معتقد است عربستان سعودی می توانست برای راضی کردن نیروهای حوثی در یمن به گفتگو با دولت این کشور تلاش کند اما ترجیح داد امنیت صادرات خود را تامین کرده و از گسترش نفوذ ایران در منطقه جلوگیری کند.

یلنا ساپونینا در مصاحبه با خبرگزاری روسی"ریانووستی"ضمن بیان این مطلب گفت:" عربستان پس از رسیدن نیروهای حوثی به سواحل تنگه باب المندب که بخش بزرگی از صادرات کشور های خلیج فارس از طریق آن صورت می گیرد" دیگر نمی توانست رویدادهای اخیر در یمن را تحمل کند. کارشناس روسی افزود:" علاوه بر این تقویت حوثی ها در مجموع به معنای تقویت ایران است و عربستان سعودی  و دیگر شیخ نشین های عربی این امر را در چنین ابعادی نمی توانستند تحمل کنند". به گفته خانم ساپونینا آغاز عملیات جنگی علیه نیروهای حوثی قابل انتظار بود اما پیش بینی نمی شد اینقدر زود و حتی قبل از برگزاری اجلاس اتحادیه عرب در شهر شرم الشیخ مصر شروع شود.

پاکستان در حال بررسی امکان شرکت خود در عملیات جنگی در یمن - اسپوتنیک ایران
پاکستان در حال بررسی امکان شرکت خود در عملیات جنگی در یمن

یادآور می شود دیشب عربستان سعودی و متحدانش در بین کشورهای عربی خلیج فارس عملیات جنگی در یمن را علیه نیروهای حوثی در رابطه با ایران آغاز کرده و اعلام نمودند این کار را در پاسخ به درخواست عبد ربه منصور هادی، رییس جمهور یمن و برای دفاع از حکومت قانونی در این کشور انجام می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала