شگفتی پرواز خلبان و بدلکار هوانوردی جهان +ویدئو

© Sputnik / Dmitriy Vinogradovشگفتی پرواز خلبان و بدلکار هوانوردی جهان +ویدئو
شگفتی پرواز خلبان و بدلکار هوانوردی جهان +ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2021
اشتراک
پرواز در ارتفاع ۱ متر و سرعت ۲۴۵ کلیومتر توسط داریو کاُستا خبرساز شد.
به گزارش اسپوتنیک، به تازگی ویدئوی پر هیجان پرواز یک هواپیمای تک نفره در ارتفاع ۱ متری از سطح زمین و گذر از ۲ تونل‌ طویل در جاده‌ای از کشور ترکیه منتشر شده که واکنش کاربران فضای مجازی را در پی داشته است.

شخصی که توانسته این هواپیما را بطور کاملا حرفه‌ای هدایت کند، داریو کاستا خلبان و بدلکار حرفه‌ای مسابقات هوایی‌ست، او در سپیده‌دم روز شنبه، ۴ سپتامبر ۲۰۲۱ با عبور دادن هواپیمای کوچکش از دو تونل زمینی در جاده‌ای در کشور ترکیه رکورد جهانی جدیدی را به نام خود ثبت کرده و موجب شگفتی خلبانان و طرافداران رشته خلبانی و هوانوردی شده است.

در این ویدئو کاستا با هواپیمای کوچکش در ابتدا حرکت خود را با ارتفاعی کمتر از ۱ متر از سطح آسفالت و در انتهای تونلی کوچک آغاز کرده و در ادامه با سرعت ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت از تونل بزرگ‌تر خارج شده و در آخر به سمت آسمان اوج گرفته است. دوربین‌هایی از زاویه pov (زاویه‌ای که از نگاه چشمان ناظر تصاویر را ثبت می‌کند) بر قسمت‌های مختلف هواپیما جاگذاری شده که هیجان این فیلم را دو چندان کرده است.

تعدادی از کاربران پرواز با سرعت ۲۴۵ کیلومتر آن هم در ارتفاع بسیار کم را دلهره‌آور توصیف می‌کنند و عده‌ای دیگر به ریسک بسیار بالای آن اشاره دارند. بعضی از کاربران نیز دیدن سرعت هواپیما ار نگاه دوربین روی آن را شبیه به دید حشراتی که در فیلم‌های مستند نشان می‌دهد می‌دانند‌. جمعی دیگر جاده و تونل را شبیه به تونل انتهایی آزادراه تهران شمال معرفی می‌کنند و بعضی دیگر از بد شدن حالشان در جاده و حرکت با این سرعت گلایه دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала