نخستین تصاویر از خط تولید واکسن کرونای ایرانی منتشر شد+ویدیو

© Sputnik / Evgeniy Epanchintsev /  مراجعه به بانک تصاویر نخستین تصاویر از خط تولید واکسن کرونای ایرانی منتشر شد+ویدیو
نخستین تصاویر از خط تولید واکسن کرونای ایرانی منتشر شد+ویدیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مخبر: در موضوع واکسن کرونا در ستاد اجرایی فرمان امام، هر لحظه دست خدا را می‌بینیم و ان شاء الله که مردم از نگرانی در بیایند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای ایران، محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام درباره تولید واکسن کرونای ایرانی گفت: یک ماه تا 40 روز آینده ظرفیت یک و نیم میلیون دُز واکسن کرونا را در ماه خواهیم داشت و تا 6 ماه آینده این تولید به 12 میلیون دوز در ماه می‌رسد.

محمد مخبر پس از بازدید از نخستین خط تولید آزمایشی واکسن کرونا در مجموعه شفا فارمد افزود: راه اندازی خط تولید انبوه واکسن کرونا همراستا با آزمایش انسانی این واکسن در مراحل نهایی است، اگر تولید انبوه واکسن کرونا را نداشته باشیم، مشکلی از مردم حل نمی‌شود. یکی از مسائلی که از همان روز‌های اول دنیال کردیم بحث تولید انبوه واکسن بود و کار‌ها طبق برنامه پیش می‌رود.

وی ادامه داد: تقریبا سالانه 120 تا 150 میلیون دُز واکسن در این خط تولید می‌شود که می‌تواند کشور را پوشش دهد و حتی بیش از نیاز کشور تولید خواهیم داشت. 

وی با اشاره به استقبال مردم برای مشارکت در مرحله آزمایش انسانی واکسن کرونا، گفت: تا امروز 60 هزار نفر تماس گرفته اند و خواهان آزمایش واکسن شده اند که شرایط 30 هزار نفر آن‌ها قطعی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала