معترضان در پورتلند به سوی پلیس کوکتل مولوتف پرتاب کردند+ویدیو

© REUTERSمعترضان در پورتلند به سوی پلیس کوکتل مولوتف پرتاب کردند+ویدیو
معترضان در پورتلند به سوی پلیس کوکتل مولوتف پرتاب کردند+ویدیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس پورتلند در آمریکا اعلام کرد که معترضین از کوکتل مولوتف علیه نیروهای پلیس استفاده کردند.

به گزارش اسپوتنیک، پلیس در بیانیه ای گفت: "مردم کوکتل مولوتف پرتاب می کنند... بطری هایی حاوی مواد آتش زا به سمت مأموران پرتاب شده است... پلیس در تلاش است تا امنیت و آرامش منطقه را برقرار کند."

در پورتلند و تعدادی دیگر از شهرهای آمریکا تجمعات اعتراضاتی در حال برگزاری است که پس از مرگ جورج فلوید آمریکایی-آفریقایی به دست پلیس در مینیاپولیس آغاز شد. اعتراضات اغلب به شورش تبدیل می شود.

صدها معترض در شهر پورتلند ایالت اورگان در صد و یکمین شب اعتراضات ذیل جنبش «جان سیاه‌پوستان ارزش دارد» گردهم آمدند. در تظاهرات صد روز گذشته، تعداد معترضین همیشه افزایش داشته و مهم‌تر اینکه نشانه‌ای از توقف در آن مشاهده نشده است. ویدئوهایی که از این تجمعات منتشر می شود نشان می‌دهند که نیروهای پلیس برای متفرق کردن تظاهر کنندگان از گاز اشک‌آور استفاده می کنند.

سومین ماه است که در پورتلند اعتراضات و شورش ها در جریان است. در زمان های مختلف، پلیس این اعتراضات را به عنوان یک شورش قلمداد می کنند و افراد معترض در این تجمعات را دستگیر می کند. این تجمع ها پس از مرگ جورج فلوید آمریکایی-آفریقایی به دست پلیس در مینیاپولیس آغاز شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала