بیروت پس از انفجار: به افراد بی سرپناه هنوز کمکی داده نشده است+ویدیو

© REUTERS / Mohamed Azakir بیروت پس از انفجار: به افراد بی سرپناه همچنان کمک نشده+ویدیو
بیروت پس از انفجار: به افراد بی سرپناه همچنان کمک نشده+ویدیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیش از یک هفته از انفجار در بندر بیروت می گذرد و ابعاد این حادثه آشکارتر می شود.

به گزارش اسپوتنیک، بیش از یک هفته از انفجار در بندر بیروت می گذرد و ابعاد این حادثه آشکارتر می شود. براساس اعلام كمسیون امداد، این انفجار حدود 70 هزار ساختمان را خراب كرده یا كاملاً تخریب كرده و 300000 نفر را بی خانمان كرده است. بسیاری از آنها مجبور شدند به طور موقت در خانه اقوام خود در شهرهای دیگر لبنان مستقر شوند- هیچ کس دیگری به آنها کمک نمی کند.

دولت قبل از استعفا، به نوبه خود، یکسری اقدامات را برای کمک به قربانیان این انفجار، از جمله تهیه پناهگاه موقت برای افراد نیازمند و همچنین کمک به بازسازی خانه های آسیب دیده و ویران شده، تصویب کرد. اما به دلیل تعداد زیادی از مشکلات داخلی، پیشرفت این اقدامات فوق العاده کند است.

نادین نادر که در منطقه مار مایکل در مرکز بیروت زندگی می کند به خبرنگار اسپوتنیک درباره اتفاقی که برای خانه اش افتاده گفت: "پس از انفجار، تقریباً چیزی از خانه ما باقی نماند. اما حداقل خدا را شکر می کنیم که هم ما و هم بچه ها زنده و سالم هستیم."

او همچنین خاطرنشان کرد: خانواده اش هیچ کمکی از دولت دریافت نکردند و اکنون در خانه اقوامشان در منطقه بسالیم زندگی می کنند که در اثر انفجار آسیب ندیده است.

نادین نادر ادامه داد: "قبل از اینكه این اتفاق بیفتد، دختر بزرگم دچار درد معده شد، من و همسرم او را به پزشك بردیم - گویی خداوند سعی داشت تا از مرگ ما جلوگیری کند و ما را نجات دهد. پسر کوچک و دخترم با خدمتکار خارجی ما در خانه ماندند. ما انفجار را هنگام نشستن در خودرو دیدیم. ما مانند هر کس دیگری نفهمیدیم چه اتفاقی افتاده است- فکر می کردیم این یک بمب گذاری است. بسرعت به سمت خانه رفتیم و دیدیم که به شدت آسیب دیده است. ما دیدیم که خدمتکار ما بر اثر اصابت شیشه آسیب دیده است، او به خاطر از دست رفتن خون درگذشت. اما بچه ها خدا را شکر عملاً آسیبی ندیدند. او آنها را در حفاظ خود گرفته بود."

جمال ایتانی، شهردار بیروت توضیح داد که شهرداری خانه هایی را بازسازی می کند که بازسازی آنها هنوز امکان پذیر است، به طوری که زمان روی ساختمانهایی که نمی شود ترمیم کرد تلف نشود. به گفته وی، شهرداری همچنین مکان هایی را برای اسکان اضطراری قربانیان اختصاص داده است- اما تعداد کمی برای این کمک ها مراجعه کرده اند.

ایتانی افزود: "ما آماده هستیم تا به همه کسانی که پس از فاجعه بدون سقف مانده اند کمک کنیم. تعدادی ساختمان جدید در سطح شهر وجود دارد که ما آماده این تا از آنها به عنوان مسکن موقت برای قربانیان استفاده کنیم. علاوه بر این، تعدادی از شهرداری های نزدیک به بیروت نیز پیشنهادی مشابه ارائه داده اند. بنابراین برای خسارت دیدگان جایی هست که به آن مراجعه کنند. با این حال، تعداد کمی از مردم برای کمک به شهرداری مراجعه می کنند. بسیاری از آنها بخاطر ترس از غارتگران می ترسند خانه های ویران شده خود ترك كنند."

سیمون الاشکار یکی از ساکنان مرکزی بیروت به اسپوتنیک گفت که حتی برای بازدید از خانه وی نیامده اند.

سیمون گفت: "من خانه دیگری ندارم، حالا دیگر این را هم ندارم. این انفجار به دیوارها آسیب رساند، همه پنجره ها را خرد کرد. من خودم به طرز معجزه آسایی زنده ماندم. شیشه درست روی من فرو ریخت. اما خدا را شکر هنوز زنده ام، بچه ها را نزد خود آوردم. من مطمئن نیستم که دولت حداقل به نوعی کمک خواهد کرد. هیچ کس حتی برای بازدید خسارت نیامد. اما ما عادت نداریم که به مسئولان خود اعتماد کنیم. آنها فقط تقاضا می کنند مالیات بپردازید و در صورت نیاز هیچ کمکی نمی کنند."

ارتش لبنان به نوبه خود اعلام کرد که برای جلوگیری از اقدامات خرابکاری یا غارت، دائما در حال گشت زنی در مناطق آسیب دیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала