فیلمی از ساخت واکسن روسی ضد کرونا+ویدیو

© Ministry of Health (Russia) /  مراجعه به بانک تصاویر فیلمی از ساخت واکسن روسی ضد کرونا+ویدیو
فیلمی از ساخت واکسن روسی ضد کرونا+ویدیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تولید اولین دوزهای واکسن روسی ضد کووید-19 در حال حاضر در کارخانه دارویی بینوفارم آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز اعلام کرد که مؤسسه تحقیقاتی گامالیا در این کشور اولین واکسن ضد کرونا در جهان را به ثبت رسانده است و تولید آن در آینده نزدیک آغاز خواهد شد و این نشانگر پایان احتمالی این بیماری همه گیر جهانی است.

تولید اولین دوزهای واکسن روسی ضد کووید-19 در حال حاضر در کارخانه دارویی بینوفارم آغاز شده است. پیش بینی می شود این کارخانه توان تولید تا 1.5 میلیون دوز در سال را داشته باشد.

پیش بینی می شود کل تولید واکسن ضد کرونا به نام "اسپوتنیک V" در 12 ماه اول به 500 میلیون دوز برسد. این دارو با دو سر آبی و قرمز است. یکی از آنها برای مرحله اول و دیگری برای مرحله دوم در نظر گرفته شده اند.

امروز صبح ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست اعضای دولت اعلام کرد که واکسن ضد کرونا در روسیه به ثبت رسید. وی در ادامه گفت:«تا آنجا که من می‌دانم امروز صبح، 11 ماه اوت روسیه اولین کشور جهان بود که واکسن ضد ویروس کرونا را به ثبت رساند». ولادیمیر پوتین از میخائیل موراشکو،  وزیر بهداشت روسیه خواست جزئیات بیشتری در این مورد ارائه شوند. رئیس جمهور روسیه متذکر شد:«هر چند می دانم که واکسن بحد کافی کارا و موثر است و سطح ایمنی مقاوم را ایجاد می‌کند و تمام مراحل آزمایش بالینی را گذرانده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала