کلاه هوشمند ماموران پلیس در دبی برای شناسایی بیماران کرونایی

اشتراک
روزنامه اماراتی "خلیج تایمز" می نویسد پلیس امارات متحده عربی استفاده از های دوربین های مادون قرمز و فن آوری تشخیص چهره برای شناسایی افراد دارای علائم بیماری کووید 19 را آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه می نویسد : "این کلاه های ایمنی می توانند در هردقیقه دمای بدن  200 نفر از افراد واقع در فاصله پنج متری را  اسکن کنند و اگر فرد دارای درجه حرارت بالا مشاهده شود ، سیگنال می دهند. ماموران همه مراکز پلیس و همچنین ایستگاه های گشت در دبی هنگام کار در ایستگاه های مترو و اتوبوس از این کلاه های ویژه استفاده خواهند کرد.

امارات متحده عربی از لحاظ تعداد موارد شناسایی شده ابتلا به  ویروس کرونا ، در بین شش کشور عربی حاشیه خلیج فارس در جایگاه دوم قرار دارد. روز جمعه ، وزارت بهداشت امارات متحده عربی در توییتر اعلام کرد طی 24 ساعت گذشته 525 مورد جدید ابتلا به  این بیماری در آنجا  شناسایی شده ، تعداد کل افراد 64مبتلا بیش از 9200  نفر است و 64 نفر از مبتلایان در گذشته اند. 

 تا به حال 195 هزار و 920  نفردر جهان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا‌ویروس جان خود را از دست داده، 781 هزار و 382 نفر نیز درمان شده و تعداد کل موارد ابتلا به 2 میلیون و 790 هزار و 986 نفر رسیده است.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس نوع جدید ویروس کرونا را بیماری همه‌گیر اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند .

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала