ویدئوی اختصاصی از آسانژ + ویدئو

© AFP 2023 / Ben Stansallویدئوی اختصاصی از آسانژ + ویدئو
ویدئوی اختصاصی از آسانژ + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک پس از جلسه دادرسی جولیان آسانژ در بریتانیا، توانست از نزدیک از موسس ویلی لیکس فیلمبرداری نماید.

به گزارش اسپوتنیک پس از جلسه دادگاه جولیان آسانژ در لندن، وی سوار بر ماشین اختصاصی زندان بود که کارمندان خبرگزاری ها توانستند تصاویری از وی را ضبط کنند.

در این مدت کوتاه، روزنامه نگاران سعی کردند از او درمورد وضعیت سلامتی اش سؤالاتی بپرسند و همچنین حمایت خود را با وی ابراز کنند. با این حال ، به نظر نمی رسد که از پشت شیشه ضخیم صدایی به وی رسیده باشد.

در این میان یکی از خبرنگاران فریاد می زند: "قوی باشید! به یاد داشته باشید که ما در اینجا برای وجود شما گرد هم آمده ایم. شما آزاد خواهید شد".

در سال 2010 ، بنیانگذار وبسایت ویکی لیکس اسناد مخفی ایالات متحده راجع به جنگ در افغانستان و عراق ، از جمله کشته شدن غیرنظامیان در طول عملیات نظامی و شرایط بازداشت در زندان گوانتانامو در کوبا را منتشر کرد.

در همان سال ، دو زن  آسانژ را به تجاوز جنسی در سوئد متهم کردند و وی همیشه این ادعاها را رد کرده است.

 در سال 2012 ، او از ترس اینکه سوئد او را به ایالات متحده تحویل دهد ، به سفارت اکوادور در لندن گریخت. وی پس از اینکه اکوادور وی را از پناهندگی سیاسی محروم کرد ، در 11 آوریل در بریتانیا 2019 دستگیر شد.

دادگاهی در لندن، آسانژ 47 ساله را به 50 هفته حبس محکوم کرد.

مقامات آمریکایی اواخر ماه مه به دلیل نقض قانون ضد جاسوسی و افشای اسناد محرمانه ، اتهامات جدیدی علیه آسانژ وارد کردند. در صورت استرداد وی به ایالات متحده ، بنیانگذار ویکی لیکس می تواند به 175 سال زندان محکوم شود. جلسه دادرسی استرداد وی در 25 فوریه سال 2020 در لندن برگزار می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала