اژدهای کومودو، سرش را در لاک لاکپشت فرو کرد+ویدیو

CC0 / Pixabay / اژدهای کومودو، سرش را در لاک لاکپشت فرو کرد+ویدیو
اژدهای کومودو، سرش را در لاک لاکپشت فرو کرد+ویدیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شخصی هنگام قدم زدم در کنار ساحلی در اندونزی، یک اژدهای کومودو با ظاهری عجیب مشاهده می کند.

به گزارش اسپوتنیک، شخصی هنگام قدم زدم در کنار ساحلی در اندونزی یک اژدهای کومودو را مشاهده می کند که سرش را در لاک لاکپشت فرو کرده است.

اژدهای کومودو یک گونهٔ بزرگ مارمولک است که در جزایر کومودو، رینکا، گیلی موتانگ، پادار و فلورس در کشور اندونزی یافت می‌شود. این گونه که به تیرهٔ بزمجه‌ایان تعلق دارد، بزرگ‌ ترین گونهٔ بزمجه است که در موارد نادری تا 3 متر هم رشد می‌کند و وزن آن به حدود 70 کیلوگرم نیز می‌رسد.

اژدهای کومودو وقتی که به طعمه خود حمله می کند، حتی اگر حمله اولیه ناموفق باشد، به دلیل سم و باکتری موجود در بزاقش می تواند باعث مرگ طعمه شود. دانشمندان حدود 50 گونه مختلف باکتری در بزاق این جاندار کشف کرده اند که هفت مورد آن بسیار خطرناک است. در ضمن سم این جاندار، خون را از لخته شدن متوقف می کند و منجر به ریزش شدید خون می شود. 

هنگامی که اژدها کومودو طعمه های خود را می بلعد، می توانند فک های خود را به طور غیرمعمول گسترده ای باز کند و این امکان را پیدا می کند که مقدار زیادی از گوشت طعمه را در یک زمان نسبتاً کوتاه مصرف کند. معده آنها نیز به میزان قابل توجهی گسترش می یابد، به این معنی که ازدهای کومودور می توانند تا 80 درصد از وزن بدن خود را از غذا پرکند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала