سقوط سنگ آتشین آسمانی در ونزوئلا +ویدئو

© Fotolia / Johan Swanepoelسقوط سنگ آتشین آسمانی در ونزوئلا +ویدیو
سقوط سنگ آتشین آسمانی در ونزوئلا +ویدیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شهروندان ونزوئلا، سقوط سنگ آتشین آسمانی بزرگ بر روی زمین را با چشم مستقیم دیدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی ان تی وی، روز گذشته با سقوط شی اتشین در اسمان ونزوئلا، مشاهده کنندگان اعلام نمودند که این شی یک شهاب سنگ آسمانی می باشد.

شهروندان ایالات کارابویو،اراگوا، گواریکو و مرکز کاراکاس در شب گذشته شاهد سقوط شهاب سنگ آتشین آسمانی بودند، به عقیده برخی از کارشناسان این شی اسمانی — شهاب سنگ بننو بوده است. گفتنی است، فضاپیمای بدون سرنشین OSIRIS-Rex در مدار در فاصله 19 کیلومتری این شهاب سنگ در حال گردش به دور شهاب سنگ بننو است. این فضا پیما باید یک سال آینده را صرف بررسی و نقشه برداری از شهاب سنگ بننو نماید. برخی گزارشات از فضا پیمای فوق نشان می دهد که شی اسمانی اتشین سقوط کرده در ونزوئلا، همان شهاب سنگ بننو است. 

شهاب سنگ بننو، از جمله شهاب های نزدیک به کره زمین محسوب می شود و شناسایی ماهیت و نحوه شکل گیری آن به دانشمندان کمک خواهد کرد تا نحوه شکل گیری منظومه شمسی را بهتر درک کنند.
علاوه بر این، اطلاعات جمع آوری شده از سطح بنو نشان خواهد داد آیا این شهاب سنگ حاوی مواد ارزشمند برای انجام اکتشافات معدنی در آینده هست یا خیر.

شایان ذکر است، فضا پیمای بدون سرنشینOSIRIS-Rex  نمونه های جمع آوری شده خود را تا ماه آگوست سال 2023 به زمین ارسال می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала