سفر به شوق یاری، سفر به شوق امید+ فیلم

اشتراک
قسمت دوم-آیدا پوریانسب و همسرش آزاد مطهری در راهی قدم گذاشته اند که شاید در کنار جذابیت ها و زیبایی هایش، خطرات و مشکلات زیادی داشته باشد.

آیدا در گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک در خصوص کارشان، ایده ها و اهدافشان می گوید:
ایده ی سفر کردن ما در ابتدا این بود که محل های بکر ایران را ببینیم و سعی کنیم چیزهایی را که کمرنگ تر شده و رو به نابودیست زنده نگه داریم. زمانی که این کار را شروع کردیم دیگر فقط دو نفر نبودیم و با اشتراک گذاشتن عکس هایمان ، همسفران دیگری هم پیدا کرده بودیم که ما را دنبال می کردند. اینجا بود که با محرومیت ها، بیماری ها و فقر مردم آشنا شدیم و بدین ترتیب تصمیم گرفتیم که ضمن ایرانگردی دردی را از این مردم دوا کنیم و همیشه بعد از اینکه کمبودهای را شناسایی می کردیم از دفعات بعد با لباس و وسایل و مایحتاج به همان محل برمی گشتیم
در حال حاضر فقط شش استان باقی مانده که هنوز نرفته ایم و از هر استان حداقل در بیست شهر و بالغ بر ۲۰۰ روستا را گشته ایم.
نقطه ی قوت ما این است که ما یک موسسه ی ثابت نیستیم تا افراد نیازمند خودشان به ما مراجعه کنند. در واقع ما خودمان آنها را پیدا می کنیم و بدون برنامه ریزی و دعوت نامه ای به روستاها رفته و با واقعیت زندگی آنها روبرو می شویم
ما هلدینگ آیزاد را مدیریت می کنیم ویکی از دلایلی که می توانیم در سفر باشیم این است که کارمان به صورت آنلاین است و نیازی به حضور فیزیکی ما به طور مداوم وجود ندارد.
درواقع هلدینگ آیزاد با بخش ها و زیر مجموعه هایش بخشی از هزینه ی سفرها و کارهای خیریه ما را پوشش می دهد. بخش دیگر آن از طریق کمک های مردمی و بخشی هم از طریق تبلیغات در صفحه ی اینستاگرام است.
واقعا آرزو داریم که فقر ریشه کن شود و معتقدیم که وقتی فقر مادی ریشه کن شود فقر فرهنگی هم کم کم از بین می رود. جامعه ای که در رفاه باشد محیط سالم تر و شاداب تری برای اعضای جامعه فراهم می شود. بچه ها و نوادگان ما قرار است در این جامعه زندگی کنند. سعی می کنیم تا جایی که ممکن است فقرزدایی کنیم تا خودمان و بچه هایمان در جامعه ی شاداب تری زندگی کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала