ولخرجی سعودی ها برای ترامپ (ویدئو)

اشتراک
مدال طلای سعودی ها بر گردن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انداخته شد. از سوی دیگر سعودی‌ها با توافق با رییس جمهور آمریکا، به زودی طرح خرید ۱۱۰ میلیارد دلار سلاح از آمریکا را آغاز می نمایند و قصد دارند در طول ۱۰ سال تا ۳۵۰ میلیارد دلار نیز در این زمینه سرمایه گذاری نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ در نخستین سفر خارجی خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای انجام مذکرات همکاری به همراه دختر خود ایوانکا وارد عربستان شد. در زمان استقبال، دست دادن شاه سعودی و ایوانکا ترامپ دردسر ساز شد.

به گفته الجییر، وزیر امور خارجه عربستان در نشست های انجام شده تا کنون با مقامات آمریکایی، تفاهم نامه های تاریخی به امضا رسیده است. در واقع به عقیده ایشان توافقات امضا شده میان دو کشور در جریان این سفر را بی‌سابقه خواند.

این سفر با حاشیه های بسیاری همراه بوده است، از جمله هدیه مدال طلای شاه عربستان به دونالد ترامپ، و رقص شمشیر در حضور ترامپ که به طور گسترده ای در شبکه های اجتماعی پخش شده است.

شایان ذکر است، سعودی‌ها علاوه بر خرید سلاح از آمریکا،  به میزان ۴۵ میلیارد دلار نیز در بازارهای ایالات متحده سرمایه گذاری خواهند نمود.

همچنین در ویدئوی منتشر شده دیگری در سایت یوتوب، حرکت ترامپ پس از دریافت مدال طلا از سوی مقامات سعودی به عنوان تعظیم در برابر مقامات سعودی نام برده شده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала