نقص های جدی در آزمایشات واکسن فایزر در تگزاس

© REUTERS / Dado Ruvicنقص های جدی در آزمایشات واکسن فایزر در تگزاس
نقص های جدی در آزمایشات واکسن فایزر در تگزاس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2021
اشتراک
مجله پزشکی بریتانیا (BMJ) اعلام کرد: آزمایشات واکسن کووید-۱۹ فایزر در ایالت تگزاس با نقض های جدی انجام شده است.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اطلاعات مجله پزشکی بریتانیا (BMJ) به نقل از مدیر منطقه ای سابق بروک جکسون، آزمایشات واکسن کرونا فایزر، که توسط سازمان تحقیقاتی ونتاویا در تگزاس در پاییز ۲۰۲۰ انجام شد، دارای نقص جدی بوده است.
آمار جهانی واکسیناسیون کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
آمار جهانی واکسیناسیون کرونا
این نشریه علمی می نویسد: مدیر منطقه ای به BMJ گفت که این شرکت داده ها را جعل کرده است، بیماران نابینا (به شرکت کنندگان در مطالعه می گوید که آنها واکسن یا دارونما واقعی دریافت کرده اند)، شرکت از واکسیناتورهای آموزش دیده ناکافی استفاده کرده و به آرامی عوارض جانبی گزارش شده در مرحله ۳ واکسن فایزر در مطالعه اصلی را ردیابی کرده است.
واکسن تولید شده توسط شرکت آلمانی بیواِن تک و شرکت آمریکایی فایزر در مرحله سوم آزمایشات بالینی، حدود ۹۵ درصد در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر است. استفاده از این دارو در ده ها کشور تایید شده است، برخی از کشورها ها استفاده از آن را برای واکسیناسیون کودکان و نوجوانان مجاز کرده اند.
به گفته این نشریه، جکسون بارها در مورد "سازمان ضعیف آزمایشگاه، نگرانی های ایمنی بیماران و مسائل مربوط به یکپارچگی داده ها" به مدیریت گزارش داده است.
همانطور که در تحقیقات ذکر شد، در نوارهای مکالمه جکسون با مافوقش، "همچنین می‌ توان توضیح مدیر را شنید که می گوید شرکت قادر به شمارش انواع و تعداد خطاهایی که هنگام بررسی اسناد تحقیقاتی برای کنترل کیفیت پیدا کرده است، نبوده است".
دیگر کارکنان ونتاویا به این نشریه گفتند که پس از اخراج جکسون در ماه سپتامبر، شرکت همچنان در مشکل بود. یکی از کارمندان داده‌ های جمع‌ آوری‌ شده توسط شرکت برای تحقیقات پی فایزر را "آشفتگی دیوانه‌ کننده" نامید.
کارکنان گفتند که فایزر در مورد مشکلات ونتاویا در زمینه آزمایش واکسن هشدار داده شده بود و بازبینی انجام گرفته است.
این نشریه می نویسد از زمانی که جکسون مشکلاتی را با ونتاویا در سپتامبر ۲۰۲۰ گزارش کرد، فایزر ونتاویا را به عنوان پیمانکار فرعی برای انجام چهار آزمایش بالینی دیگر این واکسن استخدام کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала