افشای هدف تغییر ویروس کرونا در آمریکا

© REUTERS / Phil Nobleکرونا ویروس در جهان
کرونا ویروس در جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2021
اشتراک
کووید-19برای انتقال بهتر از طریق هوا تغییر می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه « نیویورک تایمز»، محققان انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا معلوم کردند که چرا ویروس کرونا تغییر می کند.
مطابق با تحقیقات انجام شده، ویروس کووید -19 برای آن تکامل می یابد تا بتواند بهتر و سریعتر از طریق هوا منتقل شود.
انواع جهشی « آلفا» و «دلتا»ی ویروس کرونا قادرند مسافت زیادی را طی کنند و مستقیما در ریه ها جا بگیرند که برای انسان خطرناک تر است. این اطلاعات گواه آن است که کیفیت ماسک ها باید بهتر شوند.
هانس کلوگ مدیر دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت پیشتر در باره دلیل ظهور «سوپرویروس کرونا»  تعریف کرده بود. احتمال جهش بیشتر ویروس آن است که ویروس بطور گسترده‌تر در بین جمعیت گردش کند و به عفونت بیشتر دامن بزند.
آمریکا شکست در جنگ جدید با روسیه را پذیرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.10.2021
آمریکا شکست در جنگ جدید با روسیه را پذیرفت
ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال 2019 میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرد.
در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.
 این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.
دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.
سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала