استیضاح بایدن برای دومین بار مطرح شد

© AFP 2023 / Win McNameeاستیضاح بایدن برای دومین بار مطرح شد
استیضاح بایدن برای دومین بار مطرح شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2021
اشتراک
جمهوری خواهان برای استیضاح جو بایدن به دلیل رسوایی خروج از افغانستان و بحران مهاجران در مرزهای جنوبی آمریکا برای دومین بار اقدام می کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه هیل، در دومین تلاش برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا از آغاز دوران ریاست جمهوری وی تا کنون، باب گیبز عضو جمهوری خواه ایالت اوهایو در مجلس نمایندگان به همراه ۳ هم حزبی دیگر خود طرح دیگری را برای استیضاح جو بایدن کلید زدند.
بایدن: نمی خواهم با چین جنگ سرد داشته باشم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.09.2021
گاف جدید بایدن در سخنرانی خود در سازمان ملل + ویدئو
به گزارش هیل، اندی بیگز نماینده جمهوری خواه ایالت آریزونا، برایان بابین از تگزاس و رندی وبر دیگر قانونگذار ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان از طرح استیضاح بایدن حمایت کرده اند.
دلایل قانون گذارن آمریکایی برای استیضاح بایدن به موضوع بحران مهاجران در مرزهای جنوبی آمریکا و رسوایی خروج این کشور از افغانستان مرتبط است.
طبق قانون اساسی آمریکا، استیضاح ریاست جمهور این کشور ابتدا در مجلس نمایندگان به رای گذاشته می‌ شود و در صورت تصویبِ استیضاح با دو سوم آرای این مجلس، طرح استیضاح رئیس‌جمهور به مجلس سنای آمریکا ارجاع می‌شود.
اولین بار، مارجوری تیلور گرین نماینده جمهوریخواه ایالت جورجیا در روزی که بایدن به عنوان رئیس‌جمهور مراسم تحلیف را برگزار کرد، طرح استیضاح او را به مجلس نمایندگان ارائه داد.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دوره ریاست جمهوری خود هم دوبار استیضاح شد؛ یک بار به دلیل رسوایی موسوم به اوکراین گیت و بار دوم به خاطر حمله مرگبار طرفداران ترامپ به جلسه تایید شمارش آرای ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در کنگره آمریکا؛ اما در هر دو بار به دلیل تسلط جمهوریخواهان بر مجلس سنا در آن زمان، از استیضاح تبرئه شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала