امروز تظاهرات حمایت از مهاجمان به کاخ کنگره در واشنگتن برگزار می شود

© AFP 2023 / Saul LoebЖенщина-полицейский патрулирует район вокруг Капитолия, Вашингтон
Женщина-полицейский патрулирует район вокруг Капитолия, Вашингтон  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2021
اشتراک
امروز شنبه تجمع نیروهای راست گرا برای حمایت از شرکت کنندگان در حمله به کاخ کنگره آمریکا در 6 ژانویه امسال ، همراه با تشدید تدابیر امنیتی در واشنگتن برگزار می شود.
به گزارش اسپوتنیک، انتظار می رود این تجمع که "عدالت برای 6 ژانویه" نامیده می شود، حوالی ظهر در میدان Юнион-Сквер که در نزدیکی کاخ کنگره واقع شده ، آغاز شود. وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد حدود 700 نفراز جمله اعضای اتحادیه های نیروهای رادیکال در آن شرکت خواهند کرد. در همین راستا  نیروهای امنیتی در پایتخت آمریکا در آماده باش کامل قرار گرفتند. در همین حال کاخ سفید ابراز امیدواری کرد که تظاهرات برنامه ریزی شده برای روز شنبه صلح آمیز باشد.
بایدن حمله کنندگان به ساختمان کنگره آمریکا را تروریست نامید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2021
بایدن حمله کنندگان به ساختمان کنگره آمریکا را "تروریست" نامید
اوایل روز پنجشنبه ،مأموران انتظامی نصب نرده های فلزی در اطراف کاخ کنگره (کاپیتول) را تکمیل کردند. پلیس کاپیتول اعلام کرد آنها قصد دارند آاین نرده ها  را یکشنبه - فردای روز تجمع ، برچیند. علاوه بر این ، پنتاگون 100 نفر نیروی گارد ملی را برای تقویت پلیس کنگره به درخواست آن اعزام کرد اما مسلح کردن  آنها برنامه ریزی نشده است.
توماس مانگر، رئیس پلیس کاپیتول روز گذشته در مورد احتمال درگیری بین تظاهرکنندگان دارای  دیدگاه های متضادسخن . به گفته وی ، مقامات از قصد سه گروه برای برگزاری حرکات اعتراضی بر ضد تظاهرات امروز مطلع شده اند.
ششم ژانویه  حامیان ترامپ  با عبور از سد نیروهای پلیس وارد ساختمان کاخ کنگره شدند تا از تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 در این کشور جو بایدن، نامزد دموکرات برنده آن شد، جلوگیری کنند.. در نتیجه ناآرامی ها ، یک تظاهرکننده و یک پلیس کشته شدند و سه نفر دیگر نیز به دلایل غیر مرتبط با خشونت جان باختند.
پس از آنکه نیروهای انتظامی آشوبگران را از ساختمان کنگره خارج کردند ، نمایندگان کنگره پیروزی بایدن را تأیید کردند. مجلس نمایندگان ترامپ را به اتهام تحریک به شورش استیضاح کرد اما سنا رئیس جمهور سابق را تبرئه کرد. تقریبا 650 نفر در رابطه با  اغتشاشات ژانویه در واشنگتن بازداشت شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала