عذرخواهی رئیس پنتاگون به دلیل کشته شدن غیرنظامیان در حمله هوایی به کابل

© REUTERS / Ken Cedenoعذرخواهی رئیس پنتاگون به دلیل کشته شدن غیرنظامیان در حمله هوایی به کابل
عذرخواهی رئیس پنتاگون به دلیل کشته شدن غیرنظامیان در حمله هوایی به کابل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2021
اشتراک
رئیس پنتاگون دستور تجزیه و تحلیل تحقیقات درباره حمله آمریکا به کابل در ۲۹ اوت را صادر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین، رئیس پنتاگون اظهار داشت که به زیردستان خود دستور داده است تا تجزیه و تحلیل کاملی از تحقیقات در مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به کابل در ۲۹ اوت که منجر به کشته شدن غیرنظامیان گردید، انجام دهند.
سی ان ان: بقایای کودکی در حمله هوایی آمریکا در کابل یافت شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
سی ان ان: بقایای کودکی در حمله هوایی آمریکا در کابل یافت شد
آستین تصریح کرد: ما عذرخواهی می‌کنیم و سعی می‌کنیم از این اشتباه وحشتناک درس بگیریم. به همین منظور، من دستور بررسی کامل تحقیقات را که به تازگی توسط فرماندهی مرکزی آمریکا تکمیل شده است، داده‌ام. من این را درخواست کردم تا میزان تحقیق و بررسی در همه زمینه‌ها و اطلاعات موجود تعیین شود.
به گفته وزیر دفاع آمریکا، "هیچ ارتشی در جهان برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان بیشتر (از ارتش ایالات متحده) تلاش نمی‌کند."
آستین تاکید کرد: وقتی دلیلی برای این باور داریم که جان بی گناه را گرفته‌ایم، تحقیق می‌کنیم و در صورت صحت، اعتراف می‌کنیم. اما ما صرف نظر از شرایط یا فشارهایی که تحت آن قرار داریم، همچنان باید به همان اندازه سخت کار کنیم تا از بروز مجدد آن جلوگیری کنیم.
پیش از این کنت مکنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده اظهار داشته بود که تحقیقات پنتاگون نشان می دهد که ۱۰ غیر نظامی از جمله هفت کودک در حمله  پهپاد امریکایی در ۲۹ آگوست در کابل کشته شده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала