طرح بایدن به اقتصاد آمریکا ضربه می زند + جزئیات

© REUTERS / Evelyn HocksteinПрезидент США Джо Байден во время празднования Дня независимости США в Вашингтоне
Президент США Джо Байден во время празднования Дня независимости США в Вашингтоне  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2021
اشتراک
طرح زیرساختی جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده، به میزان 3.5 تریلیون دلار به اقتصاد آمریکا ضرر وارده و در بلند مدت به ان فشار وارد می کند. اجرای این طرح باعث افزایش شدید کسری بودجه فدرال و کاهش تولید ناخالص داخلی آمریکا می شود.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را Fox Bussiness با استناد به یک مطالعه جدید اعلام کرده است.
تصویب بسته محرکی که اساس سیاست های بایدن  تشکیل می دهد، می تواند تولید ناخالص داخلی را تا سال 2050 چهار درصد کاهش دهد. علاوه بر این ، خطر رشد بدهی فدرال آمریکا به میزان  در حدود 8.9 درصد وجود خواهد داشت. انتظار می رود که برنامه 3.5 تریلیون دلاری بایدن طی ده سال آینده هزینه شود. اگر پس از این دوره، هزینه ها در این حجم ادامه یابد  بدهی دولتس تا سال 2050 میلادی  16.4 درصد و تولید ناخالص داخلی 4.8 درصد کاهش می یابد.
 حرکت جالب بایدن پس از آوردن نام ترامپ + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2021
حرکت جالب بایدن پس از آوردن نام ترامپ + ویدئو
اجرای این طرح کاهش قابل توجه مالیات برای طبقه متوسط ​، اعطای مرخصی با حقوق برای والدین ، دسترسی به آموزش همگانی پیش دبستانی ، تاسیس کالج های عمومی، کاهش تغییرات آب و هوایی و گسترش برنامه های مراقبت های بهداشتی را در نظر می گیرد. بودجه این طرح از طریق افزایش مالیات برای ثروتمندان آمریکایی و شرکت ها تامین می شود. قانونگذاران هنوز درباره جزئیات این طرح مشغول بحث هستند.
تصویب طرح بایدن باعث شکاف نه تنها بین احزاب ، بلکه در درون حزب دموکرات شده  که بایدن به آن تعلق دارد. جو مانچین ، سناتور دموکرات گفت: "من از طرح قانونی 3.5 تریلیون دلاری یا هر سطح دیگر از هزینه های اضافی بدون شفافیت بیشتر در مورد اینکه چرا کنگره تصمیم بگیرد تأثیر جدی تورم و بدهی بر برنامه های موجود دولت را نادیده بگیرد، حمایت نمی کنم."
سناتور آمریکایی  لازم دانست در راه اجرای برنامه اقتصادی، همه عوامل جمله افزایش مالیات شرکتها از 21 درصد به 28 درصد در نظر گرفته شود. به گفته سناتور ، افزایش متوسط ​​نرخ مالیات حداکثر تا 25 درصد و نه بیشتر  باعث خواهد شد که آمریکا قابلیت رقابت در بازار جهانی را حفظ  کند. بر اساس پیشنهاد منچین، بودجه طرح بایدن باید بیشتر از 1-1.5 تریلیون دلار نباشد.
زیرا سنای آمریکا - مجلس نمایندگان کنگره - به لطف تلاش دموکرات ها این طرح بایدن را تصویب کرد اما 50 سناتور جمهوری خواه تقریباً به اتفاق آرا با آن مخالفت کردند. برای تصمیم گیری ، لازم است حداقل نیمی از 100 سناتور موافق رای دهند. در همان زمان آرا موافقان و مخالفان در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا که این طرح را در پایان ماه اوت تصویب کرد ، تقریباً مساوی بود .
سیاست های بایدن برای کمک به خانواده ها پس از همه گیری کرونا و مبارزه با تغییرات آب و هوایی این ستون فقرات طرح اقتصادی را تشکیل می دهد. دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا ، پیشنهادات جانشین خود را "برنامه ای برای نابودی آمریکا" خواند. به گفته وی ، تصویب این طرح منجر به افزایش مالیات و افزایش قیمت برای بسیاری از کالاهای روزمره می شود.
 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала